The Barber (2014)

Thriller

geregisseerd door Basel Owies
met Scott Glenn, Stephen Tobolowsky en Kristen Hager

Eugene is een bejaarde kapper. Twintig jaar geleden werd hij gearresteerd voor moord op maar liefst 17 slachtoffers. Maar hij werd vrijgesproken, kreeg een nieuwe identiteit en de kans om zijn leven opnieuw op te bouwen. John is een jonge, labiele man die ervan overtuigd is dat Eugene de moorden wel degelijk gepleegd heeft. Hij zoekt hem op en probeert indruk op hem te maken. Maar is Eugene wel een seriemoordenaar?

avatar van HALVE TAMME.
Scott Glenn: Nice.

Mijn interesse is gewekt.

avatar van 606
Mijne ook, verhaal klinkt ook goed.

avatar van Kondoro0614
Goeie trailer. Laat maar komen.

Zowel de beschrijving als de trailer beloofden veel, maar niets is wat het lijkt: het clichématige, smakeloze verhaal over obsessie (ik had gerekend op een spannend kat en muisspel) kon niet boeien en miste spanning en iedere logica en hetzelfde gold eigenlijk ook voor de vlak neergezette personages (ze deden werkelijk domme dingen). De film op zich zag er soepel gemaakt uit en de plaatjes waren gestileerd. Scott Glenn stak ver boven de rest van de cast uit.

fred1946
Trailer ziet er goed uit.
Er staat mij iets bij dat ik zo iets al gezien heb,was een gesprek in een kamer,een kat en muis spel,weet alleen niet meer de naam van de film.
Alleen in deze film gebeurd meer.

avatar van Petina
Het begin was een beetje traag maar naarmate het einde naderde zat er toch wel spanning in.
Toen hij tegen die boom zat dacht ik nog dat hij dat pistool te pakken had

avatar van Pazmaster
Best een aardige film. Er wordt redelijk gespeeld en het verhaal heeft een goede spanningsopbouw. Het einde is wel een beetje cliché. Dat had beter gekunt. Ik had gehoopt op een geniaal einde maar helaas... Maar verder issie best leuk. ☆☆☆

avatar van Brabants
Deze thriller herbergt een interessant kat-en-muisspel en leunt vooral op sterk acteerwerk, met een sterk optreden van Scott Glenn. De film weet te boeien door diverse wendingen en de op het eerste oog twijfelachtige bedoelingen van de protagonist. Helaas is het einde van de film te voor de hand liggend en is het daarmee uiteindelijk een te generieke thriller die volgens de boekjes wordt afgewerkt. Dit neemt niet weg dat het voor mij een aangename kijkervaring mocht zijn.

Wat een prut.. Onlogische logica veel te ver uitgewerkt

avatar van Left4Dead
Op een aantal grote vraagtekens na heb ik me wel vermaakt met dit kat-en-muisspel. Glenn speelt weer heerlijk, de rest speelde matig. Verhaal heeft een paar momenten die op zijn zachts gezegt discutabel zijn maar het kijkt prima weg ondanks het geen snel verhaal heeft. Men neemt de tijd voor het verhaal en houdt je scherp genoeg met bepaalde ontwikkelingen.

Kortom, prima verhaal dat door Glenn gedragen wordt. Verwacht geen snelle actiefilm.
Leuk debuut van de regisseur.
3**/6.5

avatar van 606
Heerlijke coole film en sterk geacteerd en mooie muziek.

broncode
Snap ( de meeste recensies) eigenlijk niet die hier op moviemeter staan.90% is negatief en geven me de indruk dat de meeste zichzelf te serieus nemen en vinden dat ze het zelf het beter hadden gedaan.
Als je iedere film langs de klassiekers legt,en die heb je maar een paar in ieder genre valt idd 90% zwaar tegen en dan praat ik nog niet eens over de factor smaak.
idd deze film is geen 7seven of silence of the lambs maar Scot Glen speelt de pannen van het dak en het geheel zit logische in elkaar en de wendingen en twists zijn zoals het hoort!
De editing,cinematografie,muziek is voor zo'n klein filmpje uitstekend ,en de regiseurs houden vast aan de ingetogen stijl.
Een 3,5 ster en ps:jullie hebben geen talent dus iets afbreken staat jullie allen zeer goed!

broncode schreef:
Vergeet je niet te stemmen dan

avatar van Thorak
Vermakelijk, maar zéér voorspelbaar niemendalletje.
Weinig diepgang, maar Scott Glenn zet een mooi personage neer.

Geen idee waar de synopsis hierboven vandaan komt, maar op de namen na klopt het van geen kant!

Thorak schreef:

Yep, het verhaal loopt anders en de rollen zijn ook verkeerd weerspiegeld.

broncode schreef:

Ik ben geen talent in voetbal, mag ik dan geen kritiek meer uiten op een slechte wedstrijd van het nederlandse elftal? Ik ben geen talent in muziek, mag ik dan het nieuwe album van madonna niet afkraken?..................
Als de een iets geweldig vindt dan hoeft dat natuurlijk niet vanzelfsprekend voor een ander te zijn. Al zeker op een meningssite niet in mijn ogen.

Namen kloppen perfect met wat imdb zegt

The Barber (2014) - IMDb

606 schreef:
Namen kloppen perfect met wat imdb zegt

The Barber (2014) - IMDb

De namen kloppen, dat was ook al genoemd. Het ging erom, Thorak schreef dat al, dat het plot niet helemaal klopte met het verhaal van de film. Bepaalde dingen lopen toch iets anders in de film als beschreven wordt bovenaan in de synopsis.

avatar van popcorn en cola
Het eerste uur lijkt het een goed doordacht verhaal maar dan sluipen er toch steeds meer foutjes en onnozelheden in de film. Aan het einde blijf je toch zitten met een aantal grote vragen hoe hij er mee weg komt, maar hier komen geen antwoord op. Jammer.

broncode
Left4Dead schreef:

Je mag gerust kritiek hebben,heb ik ook dagelijks,maar het valt me gewoon op dat het vaak gebeurt op moviemeter.
D'r worden maar weinig echt goede films gemaakt,en de rest is om aan de meute te voldoen om steeds iets nieuws te brengen .kan zelf ook niet veel maar waardeer het als anderen het wel proberen.
Ben blijkbaar positief ingesteld,en zie alles in het juiste perspectief.

broncode schreef:

Ben blijkbaar positief ingesteld,en zie alles in het juiste perspectief.

Blijf positief.... een goed ding. Ik deel je mening dat er weinig goede films uitkomen. Maar een film met een vernieuwend iets is nog niet altijd een goede film. Originaliteit komt heus bij mij terug in mijn beoordeling. Bij deze film heeft dat een halve punt gescoord omdat het niet compleet origineel was en dan kom je toch snel tot vergelijken met gelijke soort films. Dat is nodig bij beoordeling zodat je de score wel in proportie geeft voor alle films. Ik vergelijk altijd met films uit hetzelfde genre, wanneer ik zit te dubben bij een beoordeling geeft dat een goede basis. Zo zet ik een basis neer bij beoordelen van films.

avatar van bjerik76
ik ben de naam van de titel kwijt, maar het deed me een beetje denken aan een oudere film, waarin een student een SS-er weet te vinden en daar vriendschap mee sluit om hem te ontmaskeren.

Deze versie was iets langdradiger en minder spannend, ook al zat ik wel even een periode van " is hij nou wel of niet schuldig" en hoe alles precies in elkaar zat.

Ik heb de film ongeveer een week geleden gezien, maar ik ben nu alweer het einde hoe het precies zat kwijt.
Het was ineens zo gepuzzel dat de schuld ineens helemaal zo voor elkaar geregeld was dat het in de schoenen van de ander geschoven kon worden ...

Het heeft niet erg veel indruk achter gelaten, alleen dat het net wel een voldoende was.

bjerik76 schreef:

Apt Pupil.

avatar van bjerik76
die jah

avatar van Collins
Een op papier intrigerend schaakspel wordt wel wat vlak uitgewerkt. Glenn speelt zijn rol goed, maar doordat hij weinig spetterend tegenspel krijgt (niet alleen als acteur, maar ook als personage in het verhaal), wordt het nergens (bloedstollend) spannend. Het verhaal kabbelt voort. De film blijft steken in grijze tinten. Er wil maar geen kleur in komen. Het zindert niet. Het is te weinig boeiend.

avatar van blurp194
Ik ben wat weinig onder de indruk van deze film. Wat vlakjes en wat warrig en met wat te weinig diepgang voor de karakters van de hoofdrolspelers. Maar er is ook positief nieuws, Scott Glenn die een mooie rol neerzet, en het toch ondanks alle voorspelbaarheid best mooi uitgewerkte einde. Dat tilt het nog net op.

avatar van schumacher
Middelmatige film.

avatar van Noodless
Middelmatige film die zoals mijn voorgangers al aanhalen weinig diepgang haalt uit de personages en verhaal. Alleen de rol van Scott Glenn is interessant om te volgen. Het kabbelt allemaal wat voort zonder dat er verveling gaat optreden. Maar echt spannend wordt het niet. Toch wil je weten hoe het zal eindigen en het slot zit wel goed in elkaar. 6/10

Matige film over een man die een nieuw leven heeft opgebouwd nadat hij 20 jaar geleden werd verdacht als seriemoordenaar. Al vrij snel eentonig en het plot is vergezocht. Daarbij helpt het ook niet dat de personages nogal ongeloofwaardig zijn. Wel leuk om Scott Glenn eens in een hoofdrol te zien.

avatar van umbra
Saai gedrocht dit *geeuw* ik viel er letterlijk van in slaap. Spanning 0, beleving 0, irritante personages 10, dat maakt -10 ?

avatar van Shadowed
Weinig te bieden.

Deze film is eigenlijk vooral in mijn interesse vak gekomen vanwege Dudley en de kijkwijzer. Omdat hij ook niet erg lang duurt en toch op Film1 was, toch maar eventjes meegepakt en uitgeprobeerd. Echter heb ik niet erg veel gemist als ik deze had overgeslagen.

Beste aan de film is wel de rol van Glenn. Erg goed geacteerd door een duidelijk ervaren acteur die weet wat hij met zijn rol aanmoet. Daar komen opvullers Coy en Hager niet meer tegenaan. Dudley zelf speelt ook een minimale rol, dus dat viel ook tegen.

De film doet vaak heel erg zijn best om intelligent en slim te zijn, maar is in elk opzicht te simpel. De twistjes zijn niet bepaald knap en de film zelf is op een hoop punten voorspelbaar en soms zelfs wat onbevredigend. Omdat ik veel meer sympathie had voor Glenn dan voor Coy, vond ik het jammer dat Glenn de uiteindelijke verliezer was. Doen doe je in de regie iets fout.

Film is ook nooit uitdagend, en regisseur Owies lijkt zichzelf ook niet uit te willen dagen. De opening doet een wat andere film verwachtten, maar het resultaat dat volgt is een soort TV-versie die alle impact misslaat. Zo'n film als deze moet bijvoorbeeld harder en intenser.

Nu blijft het allemaal wat te tam, maar de schrijvers hebben wel een beetje hun best gedaan, maar leveren nog wat te simpel werk af. Glenn weet een hoop goed te maken, en de film verveelt niet, maar er moet echt wat meer komen mocht je dit goed willen afleveren op het grote doek.