Sunshine Superman (2014)

Verenigde Staten / Noorwegen
Documentaire

geregisseerd door Marah Strauch
met Cecilie Bull, Marah Strauch en John Long

'In opgroeien zit geen toekomst!', zei Carl Boenish eens. Hij gaf zijn carrière in elektrotechniek op om zich te wijden aan zijn grote passie parachutespringen en het filmen daarvan. Hij werd de vader van het BASE-springen (BASE = building, antenna, span, earth) en haalt de ene naar de andere krankzinnige stunt uit.

Onderhoudende docu over base-jumpen. Bizar vond ik de nagespeelde scenes die leiden tot de dood van Carl Boenish.