The Last Witch Hunter (2015)

Actie / Avontuur

geregisseerd door Breck Eisner
met Vin Diesel, Rose Leslie en Elijah Wood

De huidige, moderne wereld bezit vele geheimen. Het meest verbazingwekkende geheim is dat heksen nog steeds onder de mensen leven en van plan zijn een dodelijke plaag op de mensheid los te laten. Al eeuwenlang vechten heksenjagers tegen deze onnatuurlijke vijand over de gehele wereld. Een van die heksenjagers is Kaulder, een dappere strijder die de Koningin wist te doden, maar hierbij vervloekt raakte met onsterfelijkheid. Inmiddels is Kaulder de enige overgebleven heksenjager die nog altijd de strijd aangaat met opstandige heksen en zijn verloren dierbaren moet missen. Wat Kaulder echter niet weet is dat de Koningin is herrezen en zint op wraak. Wat volgt is een epische strijd die het voorbestaan van het menselijke ras zal bepalen.

avatar van Multimediaknaller
Mijn vrouw had deze film in de gleuf gestopt, maar dik anderhalf uur lang zat ik te wachten op het moment dat Dhr Diesel zou zeggen "Move your car!!"

avatar van Film Pegasus
Film Pegasus (moderator)
Een film over heksen, niet altijd een succesformule in de filmgeschiedenis. Zeker als je een gebrek aan fantasie hebt zoals in deze Last Witch Hunter. Vin Diesel is wel goed in deze rol, al heeft hij al veel beter gedaan. Een rol die eerder doet denken aan Highlander. Voor een film over heksen zijn er trouwens weinig echte heksen te zien. Zeldzame toverkunstjes, waarbij eerder gefocust wordt op een battle tussen de goeie en de slechte. Daar zie je meteen dat het verhaal vrij mager is, zelfs voor dit genre. Hier en daar wat leuke scènes en genoeg entertainment om de film niet vroegtijdig af te zetten, maar meer zit er ook niet in.

avatar van aorsongmachine
Vrij mager verhaal dat het vooral moet hebben van visuele effecten. Hier had meer ingezeten.

avatar van ikkegoemikke
“Today we both die.
I curse you with life.
To never know peace.
To walk the Earth alone for eternity.
You will never die.”

Niets leuker als een ouderwetse heksenjacht nog eens gebruiken in een doorsnee actie-fantasy film. De laatste keer dat ik nog eens een duo aan het werk zag die dit venijn in de kiem wilde smoren was in “Hansel & Gretel : Witch Hunters”. Deze laatste was ook maar een middelmatige film, waarbij de proportioneel uitgebalanceerde rondingen van Gemma Arterton bij meer enthousiasme opwekte, dan de film zelf. In “The last witchhunter” was zo’n personage niet opgenomen, maar als tegenprestatie was Vin Diesel bereid om hierin mee te spelen, zodanig dat er al een garantie was voor opgeblazen lichaamsdelen. In dit geval de spierbundels van deze brommende kleerkast.

De film moet opwarmen zoals een echte diesel. Eens dit achter de rug is, wordt er in een hogere versnelling geschakeld. Wel een iets te hoge versnelling want de film dreigt zich bij momenten te vergalopperen. De intro laat een middeleeuws gezelschap zien met ruige, bebaarde mannen die bewapend zijn met groteske, primitieve wapens. Hieronder bevindt zich Kaulder (Vin Diesel) die door de pest zijn familie is verloren. De krijgers zijn van plan om de opperheks die deze vloek heeft opgeroepen, te elimineren. Kaulder slaagt hierin. Maar voordat de opperheks sterft, vervloekt ze Kaulder tot het eeuwige leven. Flash forward naar de huidige maatschappij waarin we Kaulder furieus (tja) zien rondscheuren in een blitse sportwagen, zijn intrek heeft genomen in een peperduur penthouse waar hij klaarblijkelijk zijn lusten botviert op beeldschone dames en tussendoor op een meer modernere manier tracht de wereld te verlossen van dit ellendige ras.

Wat dan volgt is een redelijk moeilijk te volgen verhaal waarbij er een soortement complot werd gesmeed om de heksenkoningin terug tot leven te wekken en Kaulder met de medewerking van de niet zo kwaadaardige heks Chloe (Rose Leslie) dit tracht te voorkomen. Ook nog eventjes vermelden dat deze heksenjager bijgestaan wordt door iemand van een middeleeuwse orde om alles in juiste banen te leiden. Een priester die Dolan heet (Michael Caine). Wanneer deze raadsman schijnbaar vermoord wordt, springt zijn opvolger te hulp (Elijah Wood). Ja, je kan inderdaad wel stellen dat het wel een rommelig verhaal is.

Over deze doorsnee film kan je kort en bondig zijn. Het beste aan deze film zijn de soms toch wel schitterende speciale effecten. En daar is dan ook de kous mee af want de rest is echt te triest voor woorden. Ongeïnspireerd acteren (behalve dat van Rose Leslie die er wat humor in bracht) met een doodsaaie, emotieloze Diesel en een overdreven sullige Wood wiens witte coltrui me de hele film irriteerde. Die avond had ik eerder nachtmerries over dit vreselijke kledingstuk dan over akelig uitziende toverkollen. Spannend wordt het omzeggens nooit en het komt nogal ongeloofwaardig over. Diesel’s gegoochel met enkele oeroude runenstenen aan boord van een lijnvliegtuig om een storm te bedwingen, is hiervan een voorbeeld. Redelijk lachwekkend. Al bij al zie ik Vin liever verschijnen in een film zoals “xXx” zodanig dat hij zijn spierballen weer eens kan laten rollen onder begeleiding van zijn primitief gegrom. Schijnbaar is er een vervolg in de maak. Die zal ik dan toch maar magischer wijze langs me heen laten gaan.

Zwak verhaaltje in deze film, die echter wel heel mooie speciale effecten heeft.
Vin Diesel is redelijk in de rol, maar ik zie hem toch liever in andere rollen.
Het is eens leuk om deze prent te bekijken, maar veracht er niet te veel van.
De sterren zijn vooral voor de speciale effecten die zeer de moeite waard zijn.

avatar van mnrk
So many of us pretend to be something that we're not. But you, you've lived. A man who's walked through history. To have known Napoleon, Stalin, Hitler... No need to be nostalgic. We have enough evil now.

Deze film van Breck Eisner is gewoon prima vermaak...

Het verhaal is niet zo sterk, maar de special effect's maken veel goed waardoor de film toch leuk blijft om naar te kijken...'

Vin Diesel is wel op zijn plek in deze film en wordt leuk bijgestaan door Rose Leslie, ook good-old Michael Caine is weer van de partij...

De score van Steve Jablonsky is ook in orde...
Steve Jablonsky - The Last Witch Hunter (2015) - MusicMeter.nl

Het ziet er trouwens uit dat er vervolg aan gaat komen...
The Last Witch Hunter 2 - IMDb

avatar van ambrosini
Jammer.. geen film voor vin..

Vermakelijke actie film!

avatar van Mr-Mcmovie
begon allemaal heel bombastisch en wekte meteen intresse op voor deze prent.

Vin Diesel heeft er zin in en geniet volkomen in de rol die hij hier neerzet, maar er ontbrak actie en geweld dat had deze prent meer recht gehouden. Het was natuurlijk allemaal zeer leuk en heel mooi gedaan maar dat miste ik wel.

The Last Witch Hunter moet het vooral hebben om zijn prachtige effecten en geweldige sfeer, maar soms werd het eentonig en kwam er niet meer uit de kast dan je zou verwachten. De film heeft ook naast Diesel nog bekende koppen: Wood en Caine alleen vond ik Wood hier niet meteen passen maar deed zijn best.

Al de special effecten waren ook heel cool en stoer en knap maar buiten dat is het een standaart avontuur.

3,0 sterren het was een aangenaam filmpje maar er had veel meer kunnen inzitten.

avatar van Donkerwoud
Vin Diesel gaat op de occulte tour als eigentijdse heksenjager in stoere sportwagen. Michael Caine en Elijah Wood dolen wat plompverloren rond in een lachwekkend slechte poging om het niemendalletje cachet te geven met topacteurs. Tegen pover geschreven rollen valt helaas niet op te acteren. Misschien is de film op zijn best tijdens de trippy montages van dromen en alternatieve werelden. Niet in de laatste plaats omdat Vinnie's imposante baard dan het beeld vult.

avatar van thoyouknow1980
Zeer degelijke heksen actie film.
Veel actie en spektakel en die heks is ook freaky.
Het begin deed mij aan de game dark souls denken (blighttown).
Kortom ik heb genoten van deze spannende film

avatar van missl
Verrassend vermakelijk al slaat het eind natuurlijk als een tang op een varken.veel grote namen, maar van de helft ervan vraag ik me af wat ze in deze film doen.

Best aardige film, dun verhaaltje, echter met de mooie entourage een feest voor het oog.
Van mij een dikke 7,5.. dus 4 sterren

avatar van LOTR-lover
Ik vond The Last Witch Hunter nog opvallend vermakelijk. Door het lage cijfers op met name IMDB had ik niet zulke hoge verwachtingen, maar ik werd blij verrast. De special effects zijn uitstekend en helpen de film naar een degelijke 7 als eindcijfer. Vin Diesel is een keer in een iets andere rol dan normaal, meer gericht op het occulte, stond me ook wel aan. De screentime van Elijah Wood en Michael Caine valt wat tegen. Maar al met al een vermakelijke film die makkelijk wegkijkt.

7/10 (IMDB)

avatar van frolunda
Onderhoudende film maar ook niet veel meer.

Daarvoor kent the Last witchhunter een te matig en rommelig verhaal en vind ik Vin Diesel nu niet al te gelukkig gecast voor de hoofdrol.Ook nog met Elijah Wood,Michael Caine en Olafur Darri Ólafsson maar zij krijgen hier niet al te veel te doen.Alleen Rose Leslie weet de film nog wat kleur te geven.
Gelukkig zijn er dan nog wel de mooie special effects gecombineerd met enkele aardige actie scenes die het allemaal nog een beetje de moeite waard maken.Geheel duurt ook niet te lang maar echt overtuigend vond ik het niet.

Gemiddeld tot krappe voldoende.

avatar van sinterklaas
Met Vin Diesel had ik wel gedacht dat het voor een actiefilm goed zou komen... Een antiheld als heksenjager... Wordt het iets als Hansel & Gretel in een hedendaags New York? Blade misschien? Verre van zelfs...

Ook aan de cast te zien zou je niet teleurgesteld moeten raken; Wood, Caine e.d. maar overduidelijk hadden die dringend geld nodig. The Last Witchhunter is gewoon een zwaar mislukt project waar geen vaart in lijkt te komen, het niveau heeft van een kinderfilm en erg geforceerd en amateuristisch overkomt... Zwaar uitgemolken, cliché en hap slik klaar. Vin Diesel loopt hier ook maar een beetje de kantjes af en een doel of een verrassende twist ontbreekt.

Daarnaast zijn die heksen en die monsters zelf ook erg ongeloofwaardig en geforceerd neergezet.... en als je hier een actiefilm verwacht zoals de poster doet vermoeden, zit je er ver naast. Nee, dit was een fikse teleurstelling.

avatar van LhKsoft
Een goede fantasy.
Als je van het genre houdt, zeker het kijken waard.