The Big Shakedown (1934)

Misdaad / Drama

geregisseerd door John Francis Dillon
met Charles Farrell, Bette Davis en Ricardo Cortez

Jimmy Morrell is een kleine drogist die door crimineel en voormalig bootlegger Nick Barnes onder druk wordt gezet om een specifiek soort drugs te maken. Met het geld dat hij daarmee verdient kan Jimmy met Nora trouwen, een apothekersassistente. Wanneer zij in verwachting is wil ze dat Jimmy stopt met deze duistere praktijken, maar hij wordt steeds verder gechanteerd.

avatar van Dutchfan
Apotheker Jimmy Morrell (Charles Farrell) doet een klus voor een gangsterbaas (Ricardo Cortez) en zit, voordat hij het weet, in grote problemen.

Films als "The Big Shakedown" werden begin jaren dertig snel en aan de lopende band gemaakt bij Warner Brothers.
Een van de eerste Bette Davis-films (nog ver verwijderd van de grote carriere die ze jaren later zou gaan maken.)
Davis gaf jaren later toe dat ze films als deze verschrikkelijk vond.

Vrij zwak verhaal en ook zijn de acteurs allemaal niet even goed op dreef.
Het einde van de film is echter spannend en (voor die tijd) spectaculair.

Al met al : drie sterren.