The Hallelujah Trail (1965)

Alternatieve titel: John Sturges' The Hallelujah Trail

Western / Komedie

geregisseerd door John Sturges
met Burt Lancaster, Lee Remick en Donald Pleasence

Kolonel Thaddeus Gearhart (Lancaster) moet een lading sterke drank naar de mijnwerkers van Denver begeleiden. Cora Templeton (Remick), de voorzitster van de geheelonthoudersclub van de mijngemeenschap, wil de lading vernietigd zien. Het komt tot een hoogtepunt wanneer drankbeluste Sioux-indianen onder leiding van Chief Walks-Stooped-Over (Landau) het konvooi belagen.

Werkelijk komisch, zowel in gelaatsuitdrukkingen (de gemaakte grijns van Burt Lancaster!) als in enscenering.
De algemene verwarring bij alle partijen tijdens de zandstorm is gewoon onnavolgbaar!
In het laatste uur van de film gaat de vaart eruit en zakt het verhaal wat in, helaas, anders was mijn oordeel hoger uitgevallen.

avatar van 606
Zeer aardige western / komedie die net wat te lang duurt.
Zeker het verhaal is leuk en acteren is goed.

3,5 ster

Hou niet zo van komedie bij een western maar deze was wel goed te zien 16 augustus 20:15 - 22:35
ARTE

En 17 augustus 14:30 - 16:55
ARTE

Tegenvaller, nauwelijks grappig en de film duurde veels te lang. Burt was wel redelijk, maar z'n tegenspeelster was een buitengewoon irritant personage. Lee Remick is de naam om te onthouden (en in de toekomst te mijden).

avatar van mr rumson
Flauwe western komedie die veel te lang duurt .
Het verhaal gaat over een mijn werkerstadje waar bijna geen whiskey meer is.
Maar Lancaster en zijn manschappen is onderweg met een grote lading sterke drank .
Die tijdens zijn tocht wordt dwarsgezeten door Remick die er alles aan doet om de whiskey te vernietigen .Bovendien hebben de sioux het ook gemunt op de lading vuurwater .
De hoogtepunten zijn voor mij de zandstorm waar iedereen de weg in kwijt raakt .
En de slag bij whiskey bergen met de ontploffende champagne flessen .

avatar van LuukRamaker
Een tweeënhalf uur durende komedie over vrouwenemancipatie in het Wilde Westen... Als ik dat van te voren geweten had, was ik er waarschijnlijk niet aan begonnen, maar toen ik een willekeurige dvd uit de kast pakte en Burt Lancaster er voorop zag staan, durfde ik de gok wel te wagen. De regie is van John Sturges en dat is op de een of andere manier wel merkbaar, maar de komische noot sloeg nergens echt aan. Bij spaghettiwesterns wil een vleugje humor nog wel eens succesvol zijn, maar Amerikaanse humor is iets dat een western in mijn ogen niet ten goede komt. Lancaster en Lee Remick doen het aardig, maar hebben het concept niet kunnen doen slagen.