Finders Keepers (2015)

Documentaire

geregisseerd door Bryan Carberry en Clay Tweel

De herstellende verslaafde en geamputeerde John Wood vindt zichzelf terug in een situatie die de werkelijkheid voorbij lijkt te zijn. Maar niets is minder waar. Hij moet namelijk strijden om zijn afgezette, inmiddels gemummificeerde, been terug te krijgen. Shannon Whisnant vond het been in een barbecue en beweert daarom dat hij de rechtmatige eigenaar is. Hij had het immers eerlijk gevonden...

Haha, Dit ziet er bizar uit.

vaag haha

Minder leuk dan dat het er uitziet.

Het verhaal erachter is uiteraard grappig. Zo eentje waar iedereen roept "only in America", anderzijds zie ik het evengoed in een boerengehucht in NL of BE gebeuren. In ieder geval leuk genoeg om deze docu eens te proberen.

Jammer genoeg is het hele beenverhaal maar een excuus. Blijkbaar leverde het niet genoeg filmmateriaal op, waardoor de rest gevuld wordt met de achtergrondverhaaltjes van de hoofdpersonages. Kleurrijke figuren denk je dan, maar het zijn gewoon lompe hillbillies uiteraard. De ene heeft een moeilijke jeugd gehad, de ander zit met een complex ...

Het boeit allemaal niet zo, die onzin die erbij gesleept wordt. Het gaat zo ook teveel op een ordinaire aflevering van Joris' Showroom lijken, ipv de vlotte docu die je verwacht rond dit bizarre verhaal. Tegenvaller dus.

avatar van Nixon17
Tjonge jonge jonge jonge wat een onzin zeg. 90% gaat niet over het verhaal zelf maar over 2 Amerikaanse domoren. Dat interesseerde me geen reet na 20min wat geskipt en daarna afgezet. Echt niks was goed aan deze docu.