ad
  • 8.105.025 stemmen

Take Me to the River (2015)

Drama | 84 minuten

Genre: Drama

Geregisseerd door: Matt Sobel

Met onder meer: Logan Miller, Robin Weigert en Josh Hamilton

Releasedatum: 26 januari 2015

Over Take Me to the River

Ryder is een Californische tienerjongen. Hij heeft het plan gevat de reünie van zijn familie te bezoeken in Nebraska. Het weekend krijgt echter een onverwachte wending als een bloeddruppel op zijn nichtjes jurk doet vermoeden dat hij degene is die haar heeft misbruikt.

image

avatar van niethie

niethie

Het enigste wat deze verder prima film, goed geacteerd, met een behoorlijk voelbare spanning doorheen het geheel, afhoud van een hoger cijfer is het totale gebrek aan een logisch verloop. De manier waarop iedereen op het voorval, en dan met name de moeder, reageert is behoorlijk onorthodox en tegen elke vorm van denkbare logica in. Je zou kunnen zeggen dat het einde alles verklaart en de emotionele lading doet barsten maar ik vond het allemaal wat vergezocht en te minimaal voor zo'n grote beschuldig. Er lijkt een poging te zijn gedaan alle zwaarmoedigheid uit de onderkoelde Deense drama's van oa Vinterberg te rijmen, maar ik vond het allemaal wat te ver gezocht en niet passend in het verder zo minimale geheel, zeker niet als het gaat om een dergelijk zware beschuldiging. En dan dat droge einde met Under Pressure eronder, waar sloeg dat op? Wel jammer want hoeveel films er inmiddels al gemaakt zijn over dit onderwerp, het blijft een fascinerend thema. (3*)