Digging for Fire (2015)

geregisseerd door Joe Swanberg
met Anna Kendrick, Orlando Bloom en Brie Larson

Het jong getrouwde stel Tim en Lee heeft een gezin gesticht in hun appartement in Oost Los Angeles. Drie jaar na de geboorte van hun zoon moeten ze zich nog steeds aanpassen aan de vreugde en pijn die het leven met een kind met zich meebrengt. Voor de verandering besluiten ze op het huis te passen van een van Lee's yoga klanten. Eenmaal daar ontdekt Tim iets verdachts in de tuin waar zijn hoofd van op hol raakt. Om te voorkomen dat Tim geobsedeerd raakt besluit Lee de peuter bij haar moeder af te zetten en gaan ze samen de stad in voor een broodnodig avondje uit. Wanneer Tim zijn vrienden ook uitnodigt ontstaat er al snel een scenario van veel drank, drugs en vrouwen.

Het bot en het geweer gaven de suggestie van een naderend mysterie in dit verhaal, over een echtpaar dat afzonderlijk van elkaar het weekend doorbracht, maar niets was minder waar. Ook drama, conflicten, zelfs enige dieptewerking bleven achterwege. Wel een komisch gestileerde film over mensen die hun droom niet hebben kunnen waarmaken, een verhaal over wat bijna stond te- of zou kunnen gebeuren.

avatar van blurp194
Af en toe vergis ik me in een film. In dit geval had ik me even niet gerealiseerd waar ik de regisseur en hoofrolspeler ook alweer van kende - van m'n lijstje 'geen films meer van zien'. En dat maken ze weer eens waar. Oninteressant gedobber waarvan de enige bedoeling lijkt te zijn hoe lang het publiek blijft wachten op het moment dat het leuk of interessant wordt. Wellicht zit daar een interessante levensles in verborgen, maar de minder diepzinnige vertaling daarvan is heel simpel: verspil geen tijd aan deze film.

avatar van Pazmaster
Nét niet. Wel een leuke cast en er wordt goed gespeeld maar verder valt het toch wat tegen. Net niet dramatisch genoeg, net niet grappig genoeg en alles wat net interessant lijkt te gaan worden (het feestje met Tim en zijn vrienden, het gesprek met de buurman, Lee met haar avondje uit en het mysterie rond de opgraving) wordt in de kiem gesmoord. Het einde was dan ook wel toepasselijk vond ik, maar het is het allemaal nét niet. Daarom ook nét geen voldoende.

Merkwaardig, klein maar toch wel interessant filmpje. Vroeg me in het begin af waar dit weinig sprankelend verhaal precies naar toe wilde, maar gaandeweg kijkend ging ik het toch waarderen.
In een tijd waar in we lijken vastgekluisterd aan ons mobieltje en voornamelijk communiceren via sociale media, is dit bijna een ouderwets pleidooi voor ongecompliceerd, oprecht contact leggen. Jammer genoeg ontbreekt een dosis venijn en humor, waardoor het wat aan de oppervlakte blijft hangen. De twee hoofdrolspelers missen ook wat charisma. Daarentegen worden de bijrollen ingevuld door een aantal bekende koppen(Sam Rockwell, Orlando Bloom, Anna Kendrick, Ron Livingston, Brie Larson).

avatar van keimpeS
Ondanks leuke cast, toch best langdraderig en saai. De film heeft zo'n zijn momenten en het einde vond ik dan wel weer erg mooi. (haha ook omdat het afgelopen was, maar ook qua verhaallijn).

Matige film over een man en vrouw die een weekendje apart van elkaar doorbrengen. Van een verhaal is hier zeker geen sprake en de personages, gebeurtenissen en dialogen blijven allemaal wat oppervlakkig. Hierdoor is de film ondanks de korte speelduur en toch wel leuke cast simpelweg wat aan de saaie kant. Een kleine 2.5 sterren.

avatar van K. V.
Ook hier weer een onbekende film, maar deze keer viel hij toch een beetje tegen. Niet echt zo'n interessant verhaal, waar er ook niet zo veel in gebeurde. Ook geen bekende cast, maar dit deerde niet.
Gelukkig was de speelduur redelijk kort. Het is geen film die ik nog eens wil herbekijken.

avatar van jeroentjuhhhhh
Iets minder dan Drinking Buddies, maar opnieuw een zéér fijne Swanberg. Ben geen Mumblecore kenner (op een paar 'light' varianten na, zoals deze?), maar films in/richting die stroming kunnen mij tot nu toe wel goed bekoren. Het commentaar dat ik hier langs zie komen is wmb lastig te rijmen met de bedoelingen van de makers... De kant van Johnson (schreef ditmaal ook mee) is iets interessanter. Vooral omdat hij volwassener/minder zweverig met zijn problemen omgaat, met het ''Indiana Jones'' avontuurtje als mooie weerspiegeling van zijn problemen.