Saving Christmas (2014)

Alternatieve titel: Kirk Cameron's Saving Christmas

Komedie / Familie

geregisseerd door Darren Doane
met Kirk Cameron, Darren Doane en Bridgette Cameron

Kirk geniet van het jaarlijkse Kerstfeestspektakel, dat bij zijn zus wordt gehouden. Zijn schoonbroer Christian heeft echter genoeg van Kerst en Kirk realiseert zich dat hij Christian moet helpen. De frisse kijk van Kirk op Kerstmis biedt Christian de gelegenheid om te zien dat Christus is waar Hij altijd al is geweest: in het middelpunt van onze Kerstvieringen en onze tradities.

avatar van Kondoro0614
Nu nog kerstfilm toegevoegd? !

avatar van jacobine_rodijk
Nummer 1 in de IMDb flop 100.

avatar van narva77
Uit de gedragsregels:

"Ook discussies over politiek en/of religie worden in principe niet toegestaan, omdat deze vaak snel uit de hand lopen."

Uit de Trivia bij "Saving Christmas" op IMDb:

"The holiday of December 25th originated as a Pagan winter solstice, later reformed by Rome as the Saturnalia. The Saturnalia celebrated the rebirth of the sun god as Saturn. It was further celebrated under the title Yule in various other locations in Europe. In 350 CE, the Pope claimed the Saturnalia as a Christian observance."

avatar van narva77
jacobine_rodijk schreef:
Nummer 1 in de IMDb flop 100.
Nu niet meer, helaas...

avatar van Olifantenstaart
De grote winnaar van de Raspberry Awards 2015 is terecht in de running voor slechtste film aller tijden. Kirk Cameron, een oerconservatieve evolutie-ontkenner, verwerkt in deze goedkope rommel het gevoel van heel wat Amerikanen dat het kerstfeest bedreigd wordt door de toenemende secularisering. Net als de ingebeelde 'War on Christmas' is ook deze film een complete mop. Laagst mogelijke score.