Nasty Baby (2015)

Verenigde Staten / Chili

geregisseerd door Sebastián Silva
met Kristen Wiig, Sebastián Silva en Tunde Adebimpe

Een homostel probeert een baby te krijgen met de hulp van hun beste vriendin Polly. Het drietal bekijkt alle mogelijkheden om een nieuw leven te creëren, terwijl ze ondertussen te maken krijgen met de onverwachte intimidaties van een buurtbewoner genaamd 'The Bishop'. Als hun confrontaties steeds agressiever worden, is het wachten op het moment dat er iemand gekwetst wordt.

avatar van Verhoeven
Interessant interview.

avatar van Mr Thee

Naais! Award en "dark twist" maken me nieuwsgierig. Let wel: spoileralert in stuk van indiewire.

Wellicht de grootste ontgoocheling en de slechtste film die ik op het filmfestival van Oostende heb mogen zien.

avatar van Fortune

Niet lezen voordat je de film gaat kijken! Dan heeft het eigenlijk al geen zin meer om te kijken.

avatar van timmienoelie
Toch onvoorstelbaar dat hier amper naar wordt omgekeken..

avatar van Fortune
timmienoelie schreef:
Toch onvoorstelbaar dat hier amper naar wordt omgekeken..

Onvoorstelbaar is het toch niet? Ik vind het al knap dat Silva zijn financiering rondkrijgt voor zijn films. Ik ben sws een fan dus ik houd het wel in de gaten en zo zijn de films van Silva toch wel een niche die het moet hebben van een handjevol fans van over de hele wereld.

avatar van mrklm
Grotendeels goed geschreven film waarin Freddy [regisseur Sebastián Silva] en Mo [Tude Adebimpe] proberen een kind te krijgen met hun vriendin Polly [Kristen Wiig] als draagmoeder. Niets lijkt hun geluk in de weg te kunnen staan, totdat ze geconfronteerd worden met een buurtbewoner bijgenaamd The Bishop, die zijn haat jegens homo's niet onder stoelen of banken steekt. Het feit dat The Bishop een ernstige psychische aandoening heeft maakt zijn reacties onvoorspelbaar en daardoor weten Freddy, Mo en Polly niet goed hoe ze met diens intimiderende gedrag om moeten gaan.
Het valt te prijzen dat Silva's scenario zware dilemma's opwerpt en smaakvol omgaat met controversiële thema's, maar de melodramatische wending in het laatste kwart lijkt wel uit een hele andere film te komen.