Pride and Prejudice and Zombies (2016)

Komedie / Horror

geregisseerd door Burr Steers
met Lily James, Bella Heathcote en Lena Headey

Jane Austens klassieke verhaal over gecompliceerde relaties tussen geliefden uit verschillende sociale klassen in Engeland in de 19e eeuw komt voor een nieuwe uitdaging te staan: een leger van ondode zombies. En terwijl de zusjes Bennett worden opgeleid tot ware zombiejagers, probeert Mrs. Bennett haar dochters aan rijke echtgenoten te helpen.

avatar van Drifter
Vage film, gaat nergens over behalve wat nep pretenties. gtst acteur prestaties, beetje in de verte staren en niets zeggen. vrouwen met zwaarden maar toch maar niet. kortom geen aanrader.

avatar van Katharina
Geweldige film! Helemaal niet zo slecht geacteerd als dat ik dacht dat het zou worden. Ik ben dol op alle 'Pride and prejudice' films, en dit was enerzijds natuurlijk een parodie achtig ding, maar hij is goed geslaagd! Lekker fout, maar goed uitgevoerd!

avatar van keimpeS
Ik had er niet zoveel van verwacht, maar heb me prima vermaakt met deze film. Wat moet je nou verwachten van een combi van Pride & Prejudice & Zombies, nou ja lachen, actie en niet te serieus nemen deze film, daar zijn er al genoeg andere films van!

avatar van m1701
Pride and prejuidice is echt mn nr 1 film!!! En moet zeggen dat ik deze film ook wel erg leuk vond. Inderdaad ik had ook wat meer zombies verwacht maar vond t voor de rest een prima film met een prima sfeertje

avatar van jeroentjuhhhhh
Ben wellicht te allergisch voor kostuumdrama's, waardoor de actie met zombies (*note* ik noem het dus geen zombiefilm, met reden) eigenlijk al een onmogelijke reddingsactie moet voorstellen. Toch het voordeel van de twijfel gegeven, maar kon er helemaal niks mee. Vind de toon van de film nogal wisselend. Weet niet of het nou een serieus drama is met misplaatste campy zombie actie, of dat het oprecht pulp is (maar in dat geval ook pijnlijk mislukt). Eigenlijk gaat het dan al fout, want dit hoor je je niet af te vragen. Jammer dat ze er niet gewoon een echte zombie feature van hebben gemaakt. Vind dat actie-gehalte van al die ''zombiefilms'' tegenwoordig echt hemeltergend ruk. Waar zijn de échte rottende lijken gebleven in combinatie met die raunchy practical effects..

avatar van erik1977
wat me de laatste tijd al bij veel films opvalt, schokkerig en op een hak en een tak camerawerk is gelukkig nergends meer te bekennen.
Hier ook weer heerlijk camerawerk dus en prachtige beelden.
het al oude verhaal word hier dus aangevuld met......zombies!
En ik moet zeggen, ik vind het fantastisch en prachtig vorm gegeven.
Alleen houd het helaas tot aan het einde toe niet compleet de aandacht vast.
daarom wel een volle punt aftrek.

avatar van Richard_Voorhees
Dankzij vakantie/zomer perikelen heb ik er drie dagen over gedaan om deze film af te kijken en heb ik dus deze zwoele zomer avond (misschien wel de zwoelste van zomer 2016) de tijd om mijn mening over deze film te geven.
Ik weet niet goed wat ik met deze film aan moet. Hier en daar is het een geslaagde parodie met leuke humor. Helaas zijn er ook vrij grote stukken waarin de acteurs/actrices zichzelf toch serieus nemen en het verhaal ook een serieuze weg in slaat.
De casting is best redelijk. Het is vooral tof om dames als Lily James en Bella Heathcote in die prachtige jurken te zien. Verder zet Sam Riley wel een heerlijk stijve Engelsman neer.
Het is dan wel weer jammer om te constateren dat de zombies in deze film maar een marginale rol toebedeeld krijgen. Geen wonder dat 'zombies' ook het laatste woord van de titel is, want ze krijgen ook gewoon de minste aandacht. Graag had ik wat meer zombies gezien en ook de daarbij gepaarde 'guts & gore'. Helaas blijft de film in dat opzicht behoorlijk braaf en moet je als liefhebber maar op een houtje bijten.
Verder doen de makers gewoon teveel hun best om er een serieus kostuumdrama van te maken en dat is jammer, want men had het beter bij de parodie kunnen houden.
Nu heb je helaas een film die niet goed overkomt als parodie of kostuumdrama en waarbij helaas de horror wat in het hoekje van de klas word gezet.

avatar van n00r
Geen goede film die op meerdere momenten saai is. Geen komedie opgemerkt maar hou sowieso niet echt van die Pride and Prejudice zooi. Te weinig zombies met teveel gezeur.

avatar van Gish
Jane Austen draait zich om in haar graf.

avatar van BlueJudaskiss
Ik blijf het toch een leuk idee vinden, de klassieke verhalen vermengd met fantastische elementen. Ik was destijds erg enthousiast over Android Karenina, maar deze eerste uit die reeks - Pride and Prejudice and Zombies - had ik als boek net voor het einde weggelegd en de film vond ik ook saai. Verschrikkelijk saaie acteurs - toegegeven: Lily James en Charles Dance deden het leuk, maar zo'n uitstralingsloze Mr Darcy... bah. Het viel me inderdaad ook op dat er geen keuze werd gemaakt tussen campy horror en kostuumdrama-met-een-twist. Ach, we hebben weer een paar extra minuutjes slaap gehad vandaag. Meh.

avatar van Decec
Een matige actie/horror/romantiek film...
Een matige verhaal...
Een flauwe/slappe zombies...
Perfect achtergrond geluid/muziek
(Dolby Digital)...
Mooi HD kwaliteit breedbeeld...
Prima camerabeweging...
Redelijk acteerwerk...
Niet te moeite waard...

avatar van Noodless
Zwakke film die gezien het genre op beide vlakken een onvoldoende scoort. Qua horror blijf je hier op je honger zitten ondanks de titel zou vermoeden. Er wordt maar weinig aandacht besteed aan de geïnfecteerden ( dus geen zombies). De humor is helemaal ver te zoeken. Het kostuumdrama met alle liefdesperikelen en stijfheid valt nog mee door de aanwezigheid van de dames met het oog vooral op Lily James en Bella Heathcote. Maar deze bevallige dames kunnen met hun vechtkunstjes ook de film niet redden. 4/10

avatar van Turbodevil
Middelmatige film die ik geen komedie of horror kan noemen eerder drama.

avatar van John Milton
Het zal wel aan mij liggen, maar ik vermaakte me enorm, en de Austenkenner naast me nog meer. Echt goed is het niet, maar ik vond het behoorlijk creatief gemaakt en Lily James ga ik steeds leuker vinden hoe meer ik van haar zie. Sowieso geen onaardige cast, deze film. Verder ziet het er allemaal behoorlijk gelikt uit voor een budget van 28 miljoen dollar.

Een zesje is wellicht meer op zijn plaats, maar vooruit.

avatar van clubsport
Rare film , te serieus om als parodie te gelden , te rare mix tussen kostuumdrama en halfzachte horror .
En dan de verhaallijn van karatedames met zwaarden , echt ? tja je kan geen film meer maken zonder kick ass vrouwen stel je voor .

avatar van Shadowed
Redelijk.

Nergens maakt de film een genre echt waar. Het is niet grappig genoeg voor een komedie, niet eng genoeg voor een horror, niet zielig genoeg voor een drama, bevat te weinig spektakel voor actie etc etc. Cast was nog best verassend eigenlijk.

James in de hoofdrol, die ze niet slecht vertolkt. Iedereen speelde wel naar behoren, maar de combi tussen kostuumfilm en horror vind ik nogal wat vaag. Je weet dat je wel iets nieuws daarmee doet, maar of dat nou perse goed is?

Qua horror is er weinig te beleven, behalve wat gore zo nu en dan. Gemiste kans op een film waar stiekem echt veel meer uitgehaald kon worden.

De film heeft mooie beelden, prachtige kostumering, maar dan ben je wel uitgepraat.
Het scenario is een zootje, je komt nooit in het verhaal, als er dat al is.
Neen, dit is een film om snel te vergeten...

avatar van Metalfist
My daughters are trained for battle, sir, not the kitchen

Als er één genre is waar ik allergisch aan ben, dan is het een kostuumdrama. Ik kan het vandaag de dag al iets beter hebben dan vroeger, maar het blijft toch een soort film waar ik liever wat met een boog omheen loop. Althans toch in de meeste gevallen, maar zo af en toe springt er eens een alternatief filmpje in het oog en geef nu toe: wie wilt er eens niet de gok wagen om een film te zien waar de personages van Jane Austen's beroemde boek het opnemen tegen zombies.

En zowaar, ik heb me er danig mee geamuseerd. Beetje jammer van de lelijke CGI hier en daar maar voor de rest is dit een film waar de fun van afspat. Van de openingsscène die meteen de toon zet en de visuele uitleg wat de geschiedenis achter de zombieplaag is tot de vele confrontaties tussen mens en zombie. Niet alles is weliswaar even goed geslaagd, het is vrij voorspelbaar dat Wickham de slechterik in het geheel gaat zijn en ook de helft van de zussen blijven redelijk onderbelicht, maar dit is het soort film waar je dat met een gerust hart kunt vergeven. Dat komt vooral ook wel omdat de combinatie tussen de setting van Pride and Prejudice en zombies gewoon ook goed werkt. Mooiste voorbeeld daarvan is misschien nog wel het einde waar we een grootse trouwpartij krijgen gevolgd door een beeld dat de zombies toch terug een aanval inzetten.

Leuke invulling dus, maar de cast doet hier ook wel veel goeds. Lily James is nog maar recentelijk op mijn radar gekomen (via Baby Driver en Cinderella) maar sowieso een actrice om meer van op te gaan zoeken. James speelt met verve de stoere Elizabeth maar ook de combinatie met Sam Riley (wat heeft die toch een enorm coole stem trouwens) werkt erg goed. In die mate zelfs dat dit duo eigenlijk met het meeste van de aandacht gaat lopen, maar dat is dan zonder Matt Smith gerekend die er nog een leuke bijrol als een wat vreemde dominee op nahoudt. Beetje jammer ook wel dat Lena Headey als Lady Catherine de Bourgh wat onderbelicht blijft. Een personage waar volgens mij wel wat meer in had kunnen zitten. Misschien ooit nog iets voor een toekomstige sequel/prequel?

Erg aangenaam verrast in ieder geval. Op een nieuw project van Burr Steers is het precies nog even wachten (nu niet dat hij er sowieso een hoog tempo op nahoudt als regisseur met 4 films op 16 jaar) maar ik hoop dat hij in deze lijn verder gaat. Dit lag me in ieder geval heel wat beter dan Abraham Lincoln: Vampire Hunter, welke ook gebaseerd is op een boek van Seth Grahame-Smith.