Ride (2014)

geregisseerd door Helen Hunt
met Brenton Thwaites, Helen Hunt en Robert Knepper

Jackie, een redactrice van een magazine in New York, verhuist naar Los Angeles wanneer haar zoon stopt met zijn studie aan de universiteit om zichzelf te ontdekken. In Los Angeles begint Jackie eveneens aan een reis naar zelfontplooiing. Ze raakt bevriend met een limousinechauffeur, herontdekt haar seksualiteit met een jonge surfinstructeur en begint haar gebroken relatie met haar zoon te herstellen.

avatar van Collins
Aardige, maar niet hele bijzondere tragikomedie over een moeder die erg hangt aan zoonlief. Geregisseerd en geschreven door Hunt.
Aardig dus. En misschien is die kwalificatie zelfs nog te vriendelijk. De film is behoorlijk vlak. Er gebeurt niet veel. Er zijn geen hele spannende of opwindende verwikkelingen. De plotlijn is simpel. De personages zijn niet erg boeiend en zijn evenals het verhaal vrij vlak.
De humor spat er met slechts een paar leuke dialoogjes niet bepaald van af. De tragische adder onder het gras is niet erg verrassend, maar wel heel vakkundig (mikkend op de traantjes van de kijker) geregisseerd.
Doordat de tragedie gericht is op het emotionele effect, maakt de tragedie an sich nauwelijks indruk. De mogelijkheid om het tragische element enigszins confronterend en verdiepend te laten inwerken op de personages wordt helaas nauwelijks benut. Het blijft allemaal oppervlakkig en aardig.
Het acteerwerk is evenals de personages vlak en niet bijzonder.

avatar van Pazmaster
Komedie? Ik dacht het niet, daar is de humor niet leuk genoeg voor. Het is eerder een mislukt drama met een simpel en oninteressant verhaal met vervelende personages waar ik geen binding mee kreeg. De gesprekken tussen moeder en zoon via de mobiel (tekst berichten) vond ik ook zeer irritant. En wat ziet Hunt eruit zeg! Misschien komt het wel door de make up of ze is gewoon niet goed opgedroogt maar ik vond het soms eng om naar haar te kijken. Er wordt ook maar matig gespeeld. Ik vond er niet veel aan, deze kun je gerust overslaan wat mij betreft.

avatar van cantforgetyou
Het meest storende aan deze film zijn de dialogen. Veel te overdreven en nep. Dat is jammer, want de acteurs zijn niet slecht. De locaties zijn mooi. En het camera werk ziet er goed uit. Een matige film helaas.

avatar van blurp194
Te flauw en te geforceerd, dit tweedejeugdspectakel van en met en door Hunt. Iets teveel van het goede, en ik vind niet dat ze zichzelf goed onder controle heeft als regisseur. En iemand had tegen haar moeten zeggen dat het met de makeup en visagie ook niet helemaal werkt.

Maar het zijn wel mooie locaties, en ik zag de film op welhaast het beste moment - zo'n dag dat het te warm is om iets te doen, en je eigenlijk al op vakantie aan het strand had moeten zijn. Dat scheelt alweer een stuk. Evengoed, twee puntjes is al redelijk gul.