• 8.608.914 stemmen

Alternatieve titel: No Babies on the Field

Oorsprong: Nederland

Geregisseerd door: Maurice Trouwborst

Met onder meer: Hannah van Lunteren, Jennifer Hoffman en Raven van Dorst

IMDb beoordeling: 6,3 (403)

Oorspronkelijke taal: Nederlands

• NPO Start Bekijk via NPO Start
  • NLZIET Bekijk via NLZIET
  • Claim tot 100 euro bonus bij Jacks.nl

• Wat kost gokken jou? Stop op tijd, 18+

Plot Dames 4

"A comedy about friendship, giving birth and women's football"

Als de relatie met haar vriend Arjen ontploft door zijn kinderwens en haar beste vriendin en huisgenote Nanda gaat samenwonen, zit Wyne ineens elk weekend bij haar ouders op de bank. Om dit gat in haar leven te vullen besluit ze een voetbalteam op te zetten.

imageimage

avatar van LuukRamaker

LuukRamaker

• 1986 berichten

Een van de telefilms van 2015 die op 7 februari dat jaar zal worden uitgezonden door de VARA om 20:00 u bij NPO3.

avatar van Donkerwoud

Donkerwoud

Clubje vrouwen probeert een richting te geven aan hun dertigersdip door samen te gaan voetballen. Voorspelbaar en wat oppervlakkig, maar het levert wel een amusante film op over herkenbare vraagstukken voor mannen én vrouwen. Hoe kijk je naar jezelf als iedereen zijn of haar leven helemaal op orde lijkt te hebben en jij nog steeds aan het worstelen bent om volwassen te worden? Het is ook wel lollig dat vrouwen hier nou eens niet neer worden gezet als compleet anders dan mannen. De overbekende clichés van de onvolwassen 'young adult' die zijn leven verkloot met computergames, feesten en alcohol zijn niet voorbehouden aan één geslacht. Op een bepaalde manier best verfrissend.

avatar van The main man!!

The main man!!

Een gefrustreerd groepje vrouwen die een voetbalclubje vormen; en ze zijn allemaal in de waan van overdreven grappen over sex en woordspelingen, terwijl ze allemaal al de dertig gepasseerd zijn, oftewel erg sneu en puberaal gedrag.

Daarom een onvoldoende voor mij, de clichés waren te nadrukkelijk aanwezig in deze film, en hun gedrag was zeer kinderachtig!!

avatar van missl

missl

Wat een sacherijnige hut zeg, bijna irritant om naar te kijken. De rest van de dames maken het een klein beetje goed maar vond er over het algeheel niet veel aan.

avatar van AlexvanRiel

AlexvanRiel

Een film die voor 6 voedselbonnen is gemaakt en best lekker wegkijkt. Dat komt vooral door de geinige dialogen en de ongepolijste schijtmentaliteit van Wyne. Gewoon zo'n verwend kutkind uit de deur flikkeren als het je niet bevalt, dat zie je te weinig in films.

Verder heb ik nog nooit een voetbalfilm gezien waarbij de voetbalscenes echt realistisch zijn, doordat een groot deel van de acteurs diezelfde dag voor het eerst een voetbal zien (verdedigers die letterlijk naar links stappen als de aanvaller naar rechts gaat, dat soort matchfixingmoves). Maar we hebben het hier over damesvoetbal, en daar heb ik wel meer onbegrijpelijke dingen op het veld zien gebeuren.

avatar van mjk87

mjk87

Film met potentie, die af en toe ook tot uiting komt, maar ook vaak erg vervelende personages kent. Een wat late coming of age -in wezen gaat de film wat Orwell al in Animal Farm noemde maar wat ook op opgroeiende mensen slaat, van die types die nooit volwassen wilden worden en dan ineens over baby's praten en vinden dat de ander ook moet opgroeien en precies worden wat ze nooit waren of wilden zijn. En doe je dat niet, dan lijkt je leven miserabel en kom je alleen te staan. Halverwege zit een sterke scène waarin Wyne alles van zich afschreeuwt, en ze heeft volkomen gelijk. Als kinderen niet worden opgevoed door hun ouders (gebeurt nog maar zelden, getuige de vele krijsende koters heden ten dage) dan mag je daar best eens wat van zeggen.

Wie dan ook een voetbalfilm verwacht komt bedrogen uit, dit is geen nieuwe All Stars. Wel is het grappig dat het vrouwen zijn (die ook allemaal mannendingen als gamen doen) maar veel voegt het niet toe. Sterker, dat hele voetbalgedoe had er gewoon uit gekund en dan had er meer focus kunnen zijn op Wyne die sterk wordt vertolkt en een leuk personage is. De enige eigenlijk. De rest is volstrekt niet grappig, vaak zelfs irritant, en dat vooral omdat iedereen staat over te acteren, de Rotterdamse nieuwe huisgenote voorop. Vreselijk om naar te kijken. Nu heb ik sowieso weinig met die RTL4-doelgroep die veel personages zijn, maar als je talentloze acteurs hebt die het er nog eens extra op leggen, dan houdt het op voor mij. Verder maar saai gefilmd met een magere soundtrack. Enkel de laatste scène is filmisch eens wat anders en best aardig. 2,0*.

avatar van IcU

IcU

De vrouwelijke tegenhanger van Aanmodderfakker. Grappig dag beide door de telefilm commissie gingen. Hannah van Lunteren is een sympathiek persoon en heeft een aanstekelijke wisselwerking met Hoffman, die de basis van deze film vormt. Het verhaal stijgt niet boven standaard, maar is prima. Voorspelbaar zonder dat het erg is.

Helemaal niet verkeerd. Zowel regisseur Trouwborst als actrice van Lunteren zijn om in de gaten houden.

avatar van The main man!!

The main man!!

Vond het een puberaal groepje wijven, die stoer probeerden te doen, maar door het overdreven seksisme en door hun gedrag , en door met name de slechte acteerprestaties ,waardeer ik deze film niet!!

avatar van BlueJudaskiss

BlueJudaskiss

Filmisch niets nieuws onder de zon, maar de dialogen werden tot mijn stomme verbazing leuker en leuker. Ook een érg fijne ensemble-cast. 3,5*

avatar van Hannes791

Hannes791

dramatische film. Vrouwen die zich als mannen gedragen in woord en gebaar. NIET doen. niet-functioneel mannelijk naakt. Puberaal gedrag van vrouwen van 30. Zonde van mijn tijd en het geld om te maken. Hannah van Lunteren zet wel een goede acteerprestatie neer.

avatar van Winterklaar

Winterklaar

Grappig thema. Lelijke groep mensen. Suf en saai in beeld gebracht.

avatar van Cbc95

Cbc95

Niet een bijzonder diep of goed verhaal en het ligt er vaak erg dik bovenop, maar ook wel leuk om zo'n typisch Nederlandse film te kijken en het kijkt prima weg. Ook vond ik er wel een paar goede en grappige stukken tussen zitten met dank aan actrices Ryanne van Dorst en Jennifer Hoffman.

avatar van Luc van Vliet

Luc van Vliet

Heel aardige film met prima acteerprestaties en geen einde waar je jeuk van krijgt.

Wat zo wie zo een verademing is is dat er geen politiek correcte gender of racisme propaganda in de film zit.

avatar van mrklm

mrklm

Dertigplusser Wyne [Hannah van Lunteren] leeft er op los met haar boezemvriendin Nanda [Jennifer Hoffman], totdat Nanda aankondigt te gaan samenwonen met Maarten [Peter van de Witte] en duidelijk maakt dat ze graag een gezin wil starten. Om het contact met Nanda en een aantal andere vriendinnen vast te houden, richt Wyne een damesvoetbalteam op. Een vrouwelijke variant op All Stars zou je zeggen, maar zelfs daar kan dit niet aan tippen. Vooral dankzij Van Lunterens goede spel is de opening veelbelovend, maar zodra Ryanne van Dorst haar opwachting maakt als de karikaturale, losbandige nieuwe huisgenoot (en waardeloze keeper) gaat het bergafwaarts. Hoewel Trouwborst duidelijk geen idee heeft hoe hij voetbal op een boeiende wijze kan filmen, besteedt hij veel teveel tijd op het voetbalveld. Tijd die hij beter had kunnen besteden aan een minder voorspelbaar scenario.

avatar van nijkerkbert

nijkerkbert

Onverwacht leuke film!

Alle credits gaan wat mij betreft naar Hannah van Lunteren als Wyne en Raven van Dorst in de rol van Denise.

ai ai ai ai.

3,5☆