Benoît Brisefer: Les Taxis Rouges (2014)

Frankrijk

geregisseerd door Manuel Pradal
met Leopold Huet, Gérard Jugnot en Jean Reno

Steven Sterk is een bescheiden jongetje van 10 jaar dat onder zijn nogal gewone uiterlijk superkrachten verbergt. Hij heeft echter één groot gebrek: als hij verkouden is, verliest hij al zijn kracht. Deze ongewone dappere superheld aarzelt geen moment om zijn vrienden te beschermen en het kwaad te bestrijden. Zijn dorpje wordt bedreigd door een bende gangsters onder leiding van de charismatische Poilonez die, onder het mom van de oprichting van een nieuw taxibedrijf, het dorpje wil plunderen. Maar dat is buiten Jaap Pijpers en vooral Steven Sterk gerekend.

kappeuter (moderator)
Verfilming van het stripalbum De Rode Taxi's, het eerste stripalbum uit de reeks Steven Sterk, verzonnen door Peyo.