Sivas (2014)

Turkije / Duitsland

geregisseerd door Kaan Mujdeci
met Dogan Izci, Cakir en Ozan Celik

Aslan is een elfjarig jongetje dat de doorgewinterde vechthond Sivas voor dood achtergelaten in een greppel vindt. Aslan is teleurgesteld, want Osman, zijn rivaal in de liefde en zoon van het dorpshoofd, krijgt de rol die hij had willen hebben als prins in een toneelstuk. Osman krijgt daardoor een voorsprong in hun race om de hand van Ayse, de 'prinses' van het dorp. Aslan probeert indruk op Ayse te maken met zijn nieuwgevonden vriend en Sivas wint gevecht na gevecht. Maar het succes van Sivas trekt meer de aandacht van het dorpshoofd en dat maakt dat de rollen veranderen. Aslan komt plotseling terecht in een race naar volwassenheid, waarbij hij zijn prinses achter moet laten.