All Relative (2014)

Komedie / Drama

geregisseerd door J.C. Khoury
met Connie Nielsen, Jonathan Sadowski en Sara Paxton

Harry is een student in New York die op het punt staat af te studeren. Wanneer hij Grace ontmoet raakt hij tot over zijn oren verliefd. Met de tips van een ander lukt het hem om haar te verleiden. Maar wanneer hij Grace haar ouders ontmoet begint een ware nachtmerrie van ongemakkelijke momenten.

Een moralistische komedie, met een nauwelijks voorstelbaar verhaaltje, dat herinneringen opriep aan The Graduate (al was die honderd keer beter) en waarin bovendien oude tijden herleefden (meisje stelt vriendje aan haar ouders voor zonder ooit seks met hem te hebben gehad). Er viel weinig te lachen en de film zat vol met teleurstellende scènes. Waarom is het toch zo moeilijk om bij komedies personages interessanter te maken en meer diepte te geven? Jonathan Sadowski mocht de saaie student spelen, maar bleek wel een lekker ding te zijn en aandoenlijk, in het bijzonder wanneer hij verliefd keek.