Gente de Bien (2014)

Colombia / Frankrijk

geregisseerd door Franco Lolli
met Brayan Santamarià, Carlos Fernando Perez en Alejandra Borrero

Eric kent zijn vader nauwelijks omdat hij hele dagen werkt. De vader heeft moeite om het hoofd boven water te houden en om een relatie op te bouwen met zijn zoon. Maria Isabel, de vrouw waar Gabriel voor werkt als timmerman besluit om het kind onder haar hoede te nemen.

avatar van Verhoeven
Een warm, intiem portret van een vader en zijn opgroeiende zoon. De vader werkt bij een welgestelde dame en neemt op een dag zijn zoon mee. De twee worden door de dame in haar gezin opgenomen maar op een bepaald moment moet dat natuurlijk breken want de verschillen in klasse zijn te groot. Echter beiden werelden worden heel subtiel en met veel liefde getoond. Geen vingers. Geen moraal. Geen drammerigheid. Het is wat het is. De trailer geeft heel treffend de sfeer van de film weer.

Even duimen dat het IFFR dit oppakt.