The Reckoning (2014)

Australië
Misdaad / Mystery

geregisseerd door John V. Soto
met Jonathan LaPaglia, Luke Hemsworth en Hanna Mangan Lawrence

Een detective krijgt opdracht om de moord op zijn partner, langs de kant van een weg, te onderzoeken. Deze heeft veel weg van een terechtstelling. Op de plaats van de misdaad vindt hij een datakaart van een videocamera. De kaart blijkt stukken film te bevatten die geschoten zijn door twee tieners. Zij maken een documentaire over hun aan drugs gestorven broer.

avatar van boemboem27
een film met vele zgn flashbacks en vele camcorder beelden wat de film niet ten goede komt.
dat zijn nou net 2 dingen waar ik vaak op afknap.
ook omdat het vaak onrustig/schokkerig beeld opleverd
van oa de camcorder opnamen maar ook v/d flashbacks.
bij deze film moet dat dan wel omdat daar de gehele film op gebaseerd is en wat dan duidelijk moet verschaffen
de film op zich is niet echt slecht ,maar niet mijn ding.
vandaar dat de waardering misschien wat laag is.

avatar van cdman19800
voorspelbare film met matige acteerprestaties. Dit kon beter uitgewerkt worden.

avatar van Norman Mailer
Obligate politiethriller met vermoeiende found footage elementen. Teneinde dit wellicht nodeloos te accentueren (er staat reeds een REC symbool in beeld) heeft men er voor gekozen de videocamera doorlopend te laten bewegen. Enkel iemand met een zwaar motorische stoornis hanteert een camera zo.
Tezamen met de gemakzuchtige motieven van de kindertjes maakt het The Reckoning mijns inziens een uiterst vermoeiende film.

Overigens kan ik me met enige regelmaat niet aan de indruk onttrekken dat films van Australische bodem op IMDB buitenproportioneel positief scoren.

avatar van Kuwiel
Vind dit persoonlijk toch een redelijke film.
Niet zozeer voor in de bioscoop, maar voor een avond thuis voor de buis, is deze
film goed te doen.
Wel veel flashbacks , maar de film verveeld mij niet.

avatar van Piratje
Een voorspelbaar gebeuren. Opgevuld met storende videoflashes.
Ook de vertolking is ondermaats.
Een scenario à la minute. Niets bijzonder.
2 punten is nog teveel.

In Australië zelf werd deze duistere misdaadthriller uitstekend ontvangen, maar bij het zien bleek ie gemaakt te zijn naar een beproefd en geijkt recept en had de ingrediënten van een televisiefilm. Het plot was niet realistisch, ongeloofwaardig, zelfs van een onnozel gehalte en de personages werden clichématig neergezet. Ook het acteerniveau van de cast was uiterst wisselend.

avatar van Noodless
De film is een wisselwerking van veel found footage beelden en flashbacks. Is natuurlijk nodig gezien het verhaal, maar de wijze hoe het wordt voorgesteld, is niet altijd even logisch. In het begin is het verhaal best interessant om te volgen, maar gaandeweg wordt die interesse toch naar een lager pitje gebracht. Uiteindelijk stelt het allemaal ook niet zoveel voor. 5/10