Jamaica Inn (2014)

Verenigd Koninkrijk
180 minuten (miniserie, 3 delen)

geregisseerd door Philippa Lowthorpe
met Jessica Brown Findlay, Matthew McNulty en Sean Harris

Cornwall, 1821. Na de dood van haar moeder trekt Mary Yellan bij haar tante Patience en diens man Joss Merlyn in. Haar oom en tante runnen een herberg genaamd Jamaica Inn, die eenzaam op Bodmin Moor staat. Er zijn nooit gasten. Mary ontdekt al snel waarom. Haar oom en tante zijn betrokken bij smokkelarij.

Het ziet er allemaal gelikt uit maar de miniserie pakt je niet en is allemaal net niet.

avatar van knusse stoel
Ik sukkelde in slaap door oververmoeidheid en vriendin heeft geheel gezien en vond de serie wel aardig met de vermelding duidelijk erbij dat het origineel uit 1939 van "de grote meester" Hitchcock een stuk beter is dan deze serie.
Jamaica Inn (1939)