Mall (2014)

Alternatieve titel: Mall: Wrong Time, Wrong Place

geregisseerd door Joseph Hahn
met Vincent D'Onofrio, Peter Stormare en Cameron Monaghan

Malcolm is klaar met zijn leven. Alleen de drug Crystal Meth geeft hem nog een reden om door te gaan, al het andere gaat langs hem heen. Uitgerust met een tas vol met wapens en zelfgemaakte bommen gaat hij naar een nabijgelegen winkelcentrum om de boel wakker te schudden middels zijn persoonlijke oorlogscampagne. Hij verandert hierdoor niet alleen zijn eigen leven maar ook dat van anderen, die op het verkeerde moment op de verkeerde plaats zijn.

avatar van beavis
Vond het book wel cool geloof ik... geen all time favourite, maar misschien wel leuk materiaal voor een film inderdaad (niet verwonderlijk als Eric Bogosian de auteur is)... al is dit thema misschien ondertussen wel weer erg overdone... ben benieuwd.

avatar van starbright boy
starbright boy (moderator)
De regisseur is de DJ van Linkin Park en die band doet ook de muziek. Hmmm. Ben bepaald geen fan.

Hahn heeft ook heel veel Linkin Park videos gedaan.

avatar van beavis
in the end, it doesn't even matter

avatar van jarno1975
beavis schreef:

Betreft dit boek: Mall - Eric Bogosian (2000) - BoekMeter.nl

avatar van Movie-Addicted
Zeer matig low-budget filmpje. Slecht acteerwerk en stomme dialogen.

Dit werd hem zéker niet (overigens ook niet helemaal afgekeken, vandaar geen stem)

avatar van tattoobob
Ik heb hier zin in en denk dat dit wel iets gaat worden.

avatar van tattoobob
Low budget wel, maar zeer matig niet....er zijn veel slechtere films...
Het visuele aspect vind ik wel grappig gedaan in deze film.....verder vind ik de film wat leeg en gaat niet naar een hoogtepunt voor mij.

Jammer maar niet heel erg slecht in mijn ogen.

avatar van Brabants
Deze film is geregisseerd door Linkin Park bandlid Joe Hahn met Vincent D'Onofrio die als uitvoerend producent ook een van de hoofdrollen vertolkt. De film zou het verhaal moeten vertellen van vijf personen die door een noodlot elkaars paden kruisen. Het gaat om een seksuele perverseling, promiscue huisvrouw, desolate tiener, inhalige zakenman en de uiteindelijke schieter die blijkbaar alleen nog zou hebben geleefd voor methamfetamine. De film gaat in zijn geheel ten onder door de stuurloze karakterontwikkeling die essentieel is om de film te laten slagen. Je krijgt totaal geen binding met de personen en hun beweegredenen, laat staan enig begrip waarom de dader over gaat tot zo een daad. Dat ze allemaal issues hebben is een feit, maar daar is dan ook gelijk alles mee gezegd. Het lijkt alsof Joe Hahn trotser is op het gegeven dat hij een film heeft kunnen maken i.p.v. dat het hem om de inhoud en kwaliteit te doen is geweest. Halve ster voor de aftiteling en een hele ster voor de muziek van Linkin Park.

Een ongewone coming-of-age film, spelend binnen een tijdsbestek van 24 uur, met verschillende verhaallijnen. In de kern bleef het een verhaal over probleemveroorzakers die uit blinde woede doden en de ondragelijke leegheid van het bestaan. Jammer dat het verhaal zelf niet zo goed geschreven was en dat de exacte bedoeling voor mij vaag bleef. Krachtige en verbijsterende scènes werden te vaak afgewisseld met oninteressante delen die vooral de nodige diepte misten. En zoals Brabants hiervoor al aangaf kreeg je geen enkele binding met de personages en hun beweegredenen.

avatar van ralfsjam
Een film vol fouten en vreemde wendingen. Mensen die op plekken lopen waar je in zo'n situatie w.s. Helemaal niet kan komen. Onrealistisch en ongeloofwaardig.

Maar toch keek hij lekker weg, en waren de special effecten verrassend en vermakelijk. Waar je eerst denkt dat je film vastloopt.... Acteurs waren redelijk, en werd je zelfs hierin op het verkeerde been gezet. Want hoe erg kun je een hoofdpersoon haten in de eerste 10 minuten. Het rode meisje (Dochter van Julianne Moore?) was een verrassende verschijning.
Ook maakte de muziek veel goed. Nam je lekker mee, en maakte er een krachtige film van.
Zeker het kijken waard, maar neem de minder goede kant van de film op de koop toe...
3.5 toch...

ehmm...nee

vond dit btw een afschuwelijke film...een halve ster...

avatar van bjerik76
Rommelige film.
De dialogen hoe Jeff de personages voorstelde aan Adelle waren erg saai en langdradig.
De dialogen onder de pubers waren nogal hoog en filosofisch van niveau, en bij de lunch ongeloofwaardig.

vervolgens al die poetische zinnen tijdens de film en gebeurtenissen haalde de score van een goede thriller enorm naar beneden.
Later leek het ook meer zwarte komedie te worden, terwijl nieteens iedereen aan de drugs zat, maar hun reacties overal op....
Hoe alle verhaal lijnen weer bij elkaar kwamen kwam erg ongeloofwaardig en rommelig over, het sloeg nergens op.

Geen paniek, gegil, chaos tijdens een schietpartij, maar poetish gedoe, en slap geouwehoer.

1,5 ster voor de eerste 4 minuten , de rest was bagger.

avatar van Martxela
Vage, aparte film die mij toch tot het einde boeide. Geloofwaardig zeker niet, maar op de een of andere manier vond ik hem toch sterk, hard en aangrijpend. En soundtrack erg goed. Ik denk niet dat er bij deze film een middenweg bestaat. Of je vind hem goed, of je vind hem waardeloos. Voor mij de eerste categorie.

Vreselijk film die simpelweg negens boeit.
Paar verhaallijntjes en een winkelcentrum die als rode draad de gebeurtenissen met elkaar verbindt.
Nietszeggende karakters, irritante personages.
Het af en toe gescrambelde beeld tijdens gedachtenspinsels is vooral storend.
Bah.
1.5*/2*

Ik vond het wel een aardige film, keek prima weg en ondanks dat het wachten op het grote moment steeds was bleef het me boeien. Maar dit is wel een film dat je of goed vind of waardeloos, tussenweg zit er simpelweg niet in.

Vind de meningen misleidend, het is absoluut zeker een boeiende film, goed verhaal en een meeslepend sentiment, vind de rollen goed vertolkt en bij tijden is het zeker van schokkend gehalte, geen hoogdrager maar toch zeker de moeite een keer gezien te hebben, gewoon 's doen, vooral geslaagd op een saaie zondag want een leuk tussendoortje.

avatar van Noodless
Rare film die toch op de één of andere manier boeiend bleef tot het einde. Het verhaal verloopt niet zoals je het zou verwachten. Vreemde wendingen , weinig sympathieke personages , leuke soundtrack en verrassende handelingen van sommige personages zorgen voor een degelijk onderhoudend filmpje.
6/10

avatar van schumacher
Middelmatige film.

avatar van Zeriel
Blij verrast door deze film. Snap de lage score hier niet.
De film is vrij origineel en verrassend, en boeit daarom tot het einde. Het zal voor sommige mensen wat te rauw en te cynisch zijn, zeker als de rollen van seksuele agressie eens omgedraaid worden. Maar de protagonist is toch een onbedorven ziel in een verrotte wereld.
Een maatschappij-kritische film van de compromisloze soort.
Indrukwekkend regiedebut, met niet te vergeten een goede soundtrack!

avatar van AmazingPP
De regisseur van deze film heeft een pilletje of 367 teveel geslikt, want waar de film nu precies over gaat blijft voor mij een raadsel. Toch bleef ik wel naar de film kijken, heel gek. Toch vond ik er niet veel aan. Dus.

2 sterren