• 16.951 nieuwsartikelen
  • 181.417 films
  • 12.516 series
  • 34.633 seizoenen
  • 654.050 acteurs
  • 200.189 gebruikers
  • 9.448.416 stemmen
Avatar
 

Meningen

Hier kun je zien welke berichten noremac als persoonlijke mening of recensie heeft gemarkeerd.

House I Live In, The (2012)

Een hele sterke filmdocu, met eigenlijk wel een schokkende nare realiteit.

Onvoorstelbaar hoe dat dit soort regelgevingen vandaag de dag heel normaal zijn. Je weet dat de USA erg preuts als het om dope gaat. Maar dit had ik niet verwacht. De documentaire is goed onderbouwd met fundamentele onderzoeken en ook interessante interviews van verschillende lagen. Vooral dat die rechter openlijk uitsprak over het niet rechtvaardig straffen van mensen die een opgepakt worden met kleine hoeveelheden. En hoeveel geld er wel niet gepompt wordt in die hele circus. Net als bij bowling voor colombine, zie je hier ook: "It's al about the money".

Maar dat je zonder pardon levenslang krijgt voor het bezit van 100gr meth, zonder enige strafblad of crimineel verleden, is echt bizar.