Meningen
Hier kun je zien welke berichten Quaest als persoonlijke mening of recensie heeft gemarkeerd.
[Rec] (2007)
Alternatieve titel: Rec
Een zeergeslaagde horrorfilm! Met vol spannende momenten, veel schrikken. En ook nog Zombie!:D Geweldig!
Een aanrader voor horrorfans!
[REC]³: Génesis (2012)
Alternatieve titel: REC 3 Génesis
Zwaar tegengevallen dit. Had verwacht dat situatie als [rec] 1 en 2.. maar toch niet. En dan ook nog geen cam meer.. eerste kwartier wel.. en dan die bijbelgedoe echt zwaar bullshit. Echt heel doodzonde dit.
28 Weeks Later (2007)
Herzien voor mij,
Het blijft gewoon goed. Het was ook leuk om te zien is verlaten London.
Het sfeer was prachtig! Zo stil en relax.. dat gebeurt nooit in London
Het soundtrack van John Murphy is gewoon een kippenvel! Het past gewoon in deze film. Dat is 1 van de reden waarom ik het film zo goed vond.
Robert Carlyle acteert gewoon geweldig. Andere acteurs deden ook goed.
Sommige scene waren gewoon great!
Echt een aanrader voor horrorfan!
Ben nu benieuwd naar deel 3!
Dikke 5*
Arlington Road (1999)
Wat een film! Met een ijzersterke einde. Ik dacht eerst van, En ja hoor er komt weer een hollywood-end maar dat is t niet zo. Dat had ik totaal niet verwacht. Toen het gebeurde was ik gewoon even stil.
Jeff Bridges en Tim Robbins zijn gewoon een goudenduo. Dat maakt juist heel goed in film.
Battlestar Galactica (2003)
Als je alleen film hebt gezien is niet genoeg, je moet ook serie gaan kijken. Het is absoluut 1 van mijn favoriete serie ooit. Desondanks seizoen 3 beetje zwak, maar gelukkig maakte seizoen 4 weer uitstekend goed. Ik heb echt verdikkeme veel genoten!
Het is absoluut een tien waard. Seizoen 1 was gewoon top.
Ik denk zelfs dat ik box gaat aanschaffen. Het is gewoon must om in me huis te hebben.
Deze serie is eigenlijk heel anders dan star trek/stargate. Battlestar Galactica is gewoon veel realistischer over. Als je uit hebt gekeken dan snap je t wel wat ik bedoel. Ook al moet je niet zo serieus nemen wat ik zei.
Adama (Edward James Olmos) speelde echt uitstekende in zijn rol. Hij laat gewoon zien dat hij echte baas is. Kapitein Tigh ofwel Michael Hogan is duidelijk een acteur niveau van B maar toch speelt hij vet goed in zijn rol. Ik kan nog veel meer opnoemen wie allemaal goed waren.
Een week geleden heb ik ze uitgekeken. Ik weet zeker dat ik binnen half jaar weer gaan kijken. Het is gewoon verslavend.
Iemand die absoluut een sciencefiction fan is, zou ik meteen deze serie aanraden.
Ben-Hur (1959)
Alternatieve titel: Ben Hur
Op school had ik altijd een discussie over of het jezus wel bestaat. Maar toen was ik altijd tegen, dus dat t jezus niet bestaat. Na deze film zit ik nu aan het twijfelen. Het gaf best veel invloed op mij over jezus. Maarjah,
Het film komt uit 1959.. Dus mijn eerste mening dacht ik van.. Deze doe ik pas als t laatste. Mijn moeder zag hoes van Ben-Hur en zei tegen mij.. Je moet dit echt zien! Het is geweldige film enzo.. Zij kon best goed overtuigen:/ Dus had ik besloten om te kijken
Het is best een lange film maar andere kant is.. ik heb geen 1 moment verveeld! Het is zo knap gemaakt. Jullie moeten dat niet vergeten dat t uit 1959 komt. Zoiets is gewoon onmogelijk! Met al die perfecte scenario gemaakt! Zoveel verschillende landschappen. En in stad. Dus dat is 1 van de grootste pluspunt van t film. Charlton Heston acteert prima. Nou nee ik kan beter zeggen van perfect! En andere rollen zijn goed. William Wyler is gewoon totaal onbekend voor mij. Dus grote respect voor hem dat hij het zoiets film kon regisseren. Het renwestrijd is ook nog totaal zeer geslaagd!
4.5* Ik weet eigenlijk niet waarom ik hem niet 10 geef. Er mis gewoon iets in de film. Maar jammer dat ik het niet weet:(
Human Trafficking (2005)
Dit film is gewoon een aanrader voor iedereen...
Prachtige beelden in.. Je kunt zien hoe zo harde beelden in zit. Had ook niet verwacht dat zulke dingens ook in echt gaan gebeuren. En sterke verhaal!
Mooie film! Had 3 uren geen moment verveeld!
En prachtig geacteerd door Robert Carlyle.
4.5
Hurt Locker, The (2008)
5 Oscar prijzen,
Ongeloofelijk. Ik dacht dat het een geweldige film moest zijn!
Ik heb toch verkeerd. Het is gewoon een flinterdun verhaallijn. Had veel meer verwacht. Alleen posetieve punt is voor acteur Jeremy Renner. Hij acteert geweldig.
Maar 1 oscar is eigelijk wel terecht. En dat is voor Kathryn Bigelow als beste regisseur. Het beelden waren knap gemaakt. En vele goede momenten gefilmd. Gewoon perfect. En voor mij kun andere 4 Oscars weer terug inleveren en naar andere Oscar-nominaties gaan.
Ik geef een magere 6. Als het verhaal beter bewerkt dan kreeg ie hoger van mij. Het is toch wel waard om later weer te herzien.
Knowing (2009)
Begin van film tot bijna einde vond ik prachtig! Echt topper. Was gewoon heel erg nieuwsgierig enzo. Bij einde vond ik niet realistisch meer. Dat is echt DOOD!zonde. Daarom heb ik 1 ster verlaagd. Maar de rest is absoluut topper.
Love Actually (2003)
Offtopic: Ik heb gisteren deze film gekeken, beetje vreemd. Tijdens herdenkingsdag keek ik naar een vrolijke romantieke film -.-. Ahjah niet aan gedacht.
Ontopic: Er zijn zoveel grappige scene in. En vol met liefde en komedies. Leuk om Alan Rickman weer te zien acteren in normale film. Ik vond het wel jammer dat Rowan Atkintson korte rol heeft. Hij speelde maar rond 3/4 minuten in deze film en toch vind ik hem al GEWELDIG!
En nog vele scene zijn geweldig!
P.S...... Wat is keira knightley zo hot in deze film
Man Who Lost Himself, The (2005)
Alternatieve titel: The Stranger I Married
Hij lijkt echt veel op ray Liotta.
Grrr het open einde is heel irritant. Was eigenlijk benieuwd hoe met hem gaat enzo. Het is een leuke tussendoortje film.
Mist, The (2007)
Alternatieve titel: Stephen King's The Mist
The Mist
Ik zag hem bij FSR voor 5 euro liggen dus ik dacht van.. Waarom niet?! Ik was hele tijd benieuwd over deze film en ik heb t gekocht Toen ik thuis kwam ging ik hem meteeeeeeen kijken!
Ik zal maar kort zeggen. Ge-Wel-Dig, Eindelijk een toppe horror gezien! Het is zo spannend! Het is gewoon perfect geschreven door Stephen KingsTijdens film dacht ik van, als een happy einde komt dan verlaagd ik hem, zo niet dan een 9! En toch ben ik blij ermee! Frank Darabont weet altijd hoe t moet regisseren!
Deze film is zeer geslaagd!
Het is zeker een aanrader voor horrorfans!
Starship Troopers 2: Hero of the Federation (2004)
Het is gewoon schande dat dit titel als 'starship troopers' genoemd. Het slaat nergens op. Het is wel leuk voor een keertje kijken maar verder niks. Deel 1 kon je lekker weg naar kijken. Deze moet je wat ietsje meer best voor doen om film uit te kijken. Het genre is ook eerder horror/SF. Best jammer dit, hopelijk is volgende deel beter.
Tree of Life, The (2011)
Dodelijk saai.... heb in bioscoop gezien.. Begin was dodelijk saai, iedereen liet niet echt veel zien in film in eerste half uur. Camerawerk was dodelijkirritant soms leek ik wel in achtbaan zit, veel te veel beweging in. Het film was echt niks aan te zien. Eerste kwartier was wel een verhaal lijn, maar daarna? Ik weet niet hoe lang maar het gevoel was echt van half uur lang al die onzin scene in film. Het leek eerder een natuurfilm dan een fim. Na 1 uur kon ik niet vol houden. Ik snap echt niet waarom iedereen deze film goed vinden, erger nog,, staat hoog op gemiddeld.
Ik geef dit film duidelijk 0,5 en staat duidelijk onderaan van mijn filmlijst. Slechter dan dat kan t gewoon niet. Ik ga absoluut ook niet weer herzien.
Tron: Legacy (2010)
Prima vermaakt! Met uitstekende effect! De soundtracks van Daft Punk is gewoon geweldig! Veel vet nummers gemaakt! Ik ga zeker paar nummer vaker luisteren! Het verhaal is wel dun maar toch is gewoon te genieten om te kijken.
Helaas is 3D alweer niet nodig. Gewoon IMAX ofzo is al goed genoeg. Maar toch is zeker een aanrader voor iedereen die SF houdt! (en beetje voor gamers:P)
4*
Vertigo (1958)
Alternatieve titel: De Vrouw Die Tweemaal Leefde
Vertigo
Bij begin was ie geweldig en leuk nog! Maar op einde ging steeds minder. Dat vond ik jammer als t niet was gebeurd dan kreeg een 7 van mij.
Kim Novak... wat een baggere actrice is zij Ik mocht haar sinds bij begin van t film al niet Dat is mijn grote minpunt in deze film.
Alfred Hitchcock regisseert prima. Ik las net over hem op Wikipedia. En inderdaad kloppen veel inhoudelijke kenmerken van hem. Het is duidelijk te zien:)