Meningen
Hier kun je zien welke berichten kelama3 als persoonlijke mening of recensie heeft gemarkeerd.
Boys of Abu Ghraib (2014)
Heel maf,maar Camp X-Ray is echt precies hetzelfde verhaal,alleen die gaat over Quantanamo Bay, en allebei zijn ze uit 2014. Die heb ik na drie kwartier afgezet, gaap.... En die Twilight blik van Kristen Stewart heb ik nu wel gezien! Deze is stukken beter! Goed acteerwerk en ook de kwaliteit is goed. Ben ook blij dat er eens een oorlogfilm te zien is waarin deze kant van de oorlog gezien wordt,deze mannen hebben het zeker niet makkelijk gehad. Verwacht niet constant pief paf poef hoor,het is een vrij rustige film waarin af en toe iets heftigs gebeurt,maar echt wel de moeite waard.
Camp X-Ray (2014)
Deze fim is gek genoeg een bijna exacte kopie van Boys of Abu Ghraib! Van kopstoot tot poepcocktail... Ongelofelijk, en allebei uit 2014! Maar ondanks dat ik deze film na drie kwartier afgezet heb ( sorry ik kan dus niet helemaal juist oordelen omdat ik het einde niet heb gezien,maar ik kan die eeuwig getergde,pijnlijke blik van Kirsten Stewart niet zo goed trekken) kon ik Boys of Abu Ghraib WEL waarderen. Stukken beter acteerwerk,en ook de sfeer was anders. Jammer!
Gold (2016)
Goed gedaan!
Hieruit blijkt maar weer: als je wint heb je vrienden...rijen dik.
Ja,twee uur (tegewoordig heel normaal geloof ik) maar keek heerlijk weg!
Ik bleef toch nog een beetje met vragen zitten die ik hier niet kan stellen want dan zou ik dingen verklappen.
maar ergens ook wel leuk,dat je soms dingen niet zult weten ,over zijn partner bijv.
Nee!! Ik wil het niet weten ook!! Ik fantaseer mijn eigen verhaal wel loll
top einde ook!!
Heist (2015)
Alternatieve titel: Bus 657
Mmm...lastig....
Wil het geen B film noemen hoor,dat is het zeker niet,maar sommige dingen waren ietwat vreemd.
De maker probeert de kijker meerdere malen op het verkeerde been te zetten,maar toch werd hij een beetje voorspelbaar naarmate het einde naderde.
Hij kijkt wel lekker weg hoor,vandaar toch twee sterretjes.
Hunger Games: Catching Fire, The (2013)
Deze film eindigde zoals de eerste film had moeten eindigen, als het eerste gedeelte van een verhaal.
Deel 1 had ook een film op zichzelf kunnen zijn,vind ik.
Ik heb even gekeken hoe het zit: het derde en laatste deel wordt in twee stukken uitgebracht,net als bij
Twilight.
Part 1 eind nov 2014
Part 2 eind nov 2015
Ik vond hem zeker beter dan de eerste! Zoals Roeman al zei: veel volwassener. Je kunt goed zien dat er meer budget in is gestopt.
Lone Survivor (2013)
Ik weet niet of je er de mogelijkheid voor hebt, maar anders kun je hem toch ook gewoon pindakazen?
Ik heb hem wel, ( zelf gepindakaast, loll)
Maar ja, ik ben een meut, ik wil hem dan origineel in de kast hebben haha!
Mante, La (2017)
Alternatieve titel: The Mantis
In een ruk uitgekeken!
Acteerwerk:check
Spanning:check
Verhaal:dubbelcheck
Voor de liefhebbers een echte aanrader!!
Room (2015)
Ik heb van deze intense film genoten. Er gebeurt eigenlijk heel veel, zelfs in een kleine ruimte waar zich de eerste helft afspeelt, maar dat zijn vooral psychologische zaken. Je moet wel liefhebber zijn van dit soort films.
Helemaal mee eens!
En in mijn ogen een terechte Oscar voor Brie Larson. (eerste nominatie voor een Academy-Award en BAMM, ze heeft hem,ongelofelijk!)
Jacob Tremblay speelt ook geweldig.
Van de laatste scene (zin) kreeg ik echt kippenvel!
Taken (2008)
ben het helemaal met je eens! op een klein puntje na dan: Graig heeft toch wel wat hoor hihihi;)
Wolf of Wall Street, The (2013)
Als Scorsese-liefhebber kon ik deze natuurlijk niet overslaan!
Ik vond hem zeker goed,al had er van mij een uur afgehaald kunnen worden.
Het constante drugsgebruik en de pornoshots.. Dat werd een beetje too much.
Op den duur had ik zoiets van: het is me nu wel duidelijk!
Maar dat is dan ook wel eigenlijk het enig minpuntje hoor.
Ik vermoed dat Leonardo DiCaprio de Oscar gaat binnenhalen,want wat deed hij dit geweldig!
Net als in bijv: Catch me if you can en Shutter Island speelt hij de sterren van de hemel!
Ik persoonlijk hou erg van films over levensverhalen, dus heb ik met deze film een lekker avondje gehad hoor!
Weinig uitschieters in 2013 gehad, maar dit is er eentje van.
You're Not You (2014)
Tuurlijk dacht ook ik bij het zien van de trailer gelijk aan Intouchables, maar zo zijn er zat films die je met elkaar kunt vergelijken.
De een ligt je beter dan de andere,logisch,smaken verschillen.
Ik vond het zeker een mooi verhaal,en kreeg de boodschappen binnen: hoeveel vrienden hou je nog over als dit je overkomt, euthanasie hoort een bewuste eigen keus te zijn,probeer te leven zoals jij dat wilt en niet zoals een ander dat wil.
Heel goed dat er in de fimwereld eens aandacht geschonken wordt aan deze verschrikkelijke,slopende aandoening.
Goed geacteerd,van beide dames,en zeker de moeite waard! Drie sterretjes.