Meningen
Hier kun je zien welke berichten thismome als persoonlijke mening of recensie heeft gemarkeerd.
13 (2010)
Heel veel wollige negatieve kritieken op deze film. Ik heb 'm gewoon beleefd. Het zijn gewoon goede karakterrollen, die gezet zijn in een flinterdun verhaal, maar desalniettemin in zijn geheel absoluut een zeer boeiende film. En daar gaat het om. Het moet boeiend zijn. En uiteraard moet een boeiend gevoel gecreëerd worden, maar als je sec de film bekijkt en beoordeelt op basis van technisch, maatschappelijk, cultureel verantwoorde elementen of op basis van andere externe elementen, dan ga je feitelijk voorbij aan de basis van films, muziek en andere publieke evenementen. Namelijk dat het niet meer is dan een kortstondig amusement. Als ik een waardering geef (in deze een 4.0), dan geef ik dat voor het amusement. En over de smaak van amusement valt niet te redetwisten. Dus alles blijft subjectief. En dat vind ik prima.
Arrival (2016)
Ben een fervente liefhebber van scifi, maar dit was wel een zeer verrassende film met inhoudelijk something complete different.
Sinister, sfeervol en verhalend sterk. Was volop genieten!!
En Passant Pécho: Les Carottes Sont Cuites (2021)
Alternatieve titel: The Misadventures of Hedi and Cokeman
Tja je kan houden van alleen de standaard degelijk goed uitgekristalliseerde humor en grappen in een film door bekende goede komedie acteurs of je gaat voor lekkere platte Franse humor. Ik ga graag ook voor het laatstgenoemde en biedt deze film daarvoor een stevig arsenaal. Mooi
Interstellar (2014)
Het verhaal. De achterliggende wetenschap. De fantasie. De sociale en maatschappelijke filosofieën en alle ingrediënten, die aansturing geven naar een tanende aardkloot. Alles te samen gemixd met als resultaat een dijk van een film. Ruim 2½ uur geboeid gekeken.
Mourning, The (2015)
Leuke film met een tintje SF. En inderdaad..... tijdens en na de film rezen enkele vragen bij mij op, doch zag ik feitelijk de optie om ze enigszins met eigen fantasie te beantwoorden. Dat moet kunnen gebeuren in een film. Zij, die een panklaar verhaal willen in een film, waarbij alles duidelijk herleidbaar en verklaarbaar is en er geen blind spots meer zijn, zullen per definitie een film als deze niet echt waarderen. Geeft niet! Als je maar onthoudt, dat het niet altijd aan de film zelf ligt
Once upon a Time in... Hollywood (2019)
Alternatieve titel: Once upon a Time in Hollywood
Een film van Quentin Tarantino met acteurs, zoals o.a. Brad Pitt, Leonardo diCaprio, Dakota Fanning, Al Pacino, Kurt Russel, Luke Perry etc. etc.
Genaamd; Once upon a time in Hollywood (2u 41min).
Bij IMDb een rating van 7,8 (da's hoog)
Bij moviemeter.nl een rating van 3,64 (da's heel hoog)
Je mag er wel wat van verwachten, maar wat is dit een ongelofelijke WAARDELOZE GRIEBUS BAGGER FILM vol met cowboy- en hippieclichés en met een waardeloze verhaallijn erin. Het geheel is saai en weinig tot niets zeggend. Laat staan dat het ook maar enigszins kon boeien. Het acteerwerk van de prominenten was tenenkrommend matig (hoog nep gehalte). En ook de regie van het verhaal was flut. Quentin Tarantino down the drain en alle omhoog gevallen acteurs zijn ook weer een eind naar beneden gedonderd. Tijd voor wat minder Hollywood. Of een grote acteurs- en regisseursschoonmaak aldaar.
Mijn rating; IMDb norm 1,0 en moviemeter.nl norm 0,5
En ja, het blijft uiteraard een kwestie van smaak en inzicht.
Trainwreck (2015)
Amy is gewoon geweldig! Als commédienne en als actrice, maar het zal me niet verbazen dat ze privé misschien totaal anders zal zijn. Ze heeft in elk geval de gave om rollen te spelen, waarin zij straight de vele kronkels en taboes blootlegt binnen relaties. De film is lekker plat en eenvoudig te consumeren. Soms moet je niet meer willen