- Home
- yurrenstein12
- Meningen
Meningen
Hier kun je zien welke berichten yurrenstein12 als persoonlijke mening of recensie heeft gemarkeerd.
Amityville Horror, The (2005)
Ik heb het nooit echt gehad met de nieuwere horror films, maar deze is wel erg goed. Deze film is ook veel enger, spannender, en beter opgebouwd dan het origineel uit 1979, en dit is ook één van de horror remakes die beter is dan het origineel. Ik ben zelfs nog een paar keer geschrokken.
Zeer goede horror film.
4,0*
Child's Play 2 (1990)
Een stuk minder dan deel 1, maar nog wel leuk. Deel 1 was nog een beetje serieus. Maar deze is dat helaas niet. Maar alsnog wel leuk.
Een voldoende,
3,0*
Child's Play 3 (1991)
Hetzelfde als voor deel 2: Een stuk minder dan deel 1, maar nog wel leuk. In deel 2 en 3 zit gewoon te veel flauwe humor. Maar ondanks dat is deze film nog wel geslaagd.
Als er trouwens een remake van Child's Play zou komen, dan zou die gewoon totaal serieus moeten zijn. Ik bedoel daarmee dat ze Chucky's irritante lach weg moeten doen, en dat hij minder flauwe grappen maakt.
Eigenlijk zouden ze alles van deel 1 hetzelfde moeten laten, behalve het uiterlijk (de effecten). De sterfscene uit deel 1 moet wel wegvallen, en Chucky moet dan sterfen in de fabriek (deel 2), door in de ventilator (deel 3) te vallen. Natuurlijk moeten alle goeie kills van deel 2 en 3 er ook nog bijgeplakt worden (bijv. de scene met de vuilnisman uit deel 3).
Kort gezegd, alle goede dingen van deel 1, 2 en 3 samenvoegen tot een remake.
Als goeie filmmakers zouden een voorbeeld moeten nemen aan wat ik hierboven zojuist gezegd heb, dan weet ik zeker dat, als er een remake zou komen, die beter is dan deel 1, 2 en 3 samen.
Christine (1983)
Alternatieve titel: John Carpenter's Christine
Geweldige film! Echt verbazingwekkende effecten voor die tijd. Hoe Christine zichzelf herstelt is prachtig gedaan.
Ik noem deze film niet echt een horror, want hij is zeker niet eng. Hij is wel erg spannend dus het woord "Thriller" staat goed op zijn plek. Deze film raakte mij ook erg want ik leefde helemaal mee met personages, en dat heb ik bij heel erg weinig films. Het is ook triest hoe Arnie aan zijn einde moet komen maarja... shit happens .
5*, al had ik er liever 10 gegeven .
Demonic Toys (1992)
Niet eens leuk van slechtheid. Zeer irritante film met te debiele effecten. Niet eng, niet grappig, alleen maar vervelend.
Ik ben het helemaal met je eens! Een vreselijke rotfilm om in de vuilnisbak te gooien!
Friday the 13th: A New Beginning (1985)
Alternatieve titel: Friday the 13th Part V: A New Beginning
Allereerst laat het begin zien hoe de moorden doorheen de hele film worden gepleegd; enorm snel, een steek in de buik, dood. En zo is dat met alle moorden. De aandacht is te veel gevestigd op de 'bodycount'. Ze wilden in deze film koste wat het kost meer mensen ombrengen , maar doe dat dan op een originele en stijlvolle manier.
Helemaal met je eens! Er zou een nieuwe remake moeten komen van deze film! Ja, ik weet dat er al een remake is, maar die is te slecht voor woorden. Er moet een nieuwe remake komen met een goede regisseur als John Carpenter of Peter Jackson. Ook moeten alle masterlijke en originele kills dan terugkomen. Ze zouden de soundtrack van deel 7 moeten gebruiken, met de steengoede originele echostem! Er moeten zenuwslopende stille momenten komen, met daarna een enorm eng schrikmoment. Verder moeten er ook nog kills bij die lekker vies zijn, zoals spuitend bloed en afgescheurde ledematen en hoofden.
Dus, een bericht voor filmexperts, regisseurs, en filmmakers: Maak gebruik van mijn informatie en MAAK EEN GOEDE REMAKE!!!!
Fright Night (1985)
Mag ik vragen wat The Exorcist hiermee te maken heeft? Die film kun je helemaal niet vergelijken met deze en dus zou je je beoordeling er ook niet op moeten aanpassen. Moet je natuurlijk zelf weten, maar ik vind het nogal raar.
Ik vond de engheid in deze film erg goed, maar toen heb ik The Exorcist gezien. The Exorcist is dan wel een stuk serieuzer dan deze film, maar ook een heel stuk enger. Door die ervaring vond ik Fright Night, naar engheid gezien, minder.
Fright Night en The Exorcist zijn erg verschillende films van elkaar, maar het zijn ook allebei horrorfilms.
Maar ondanks dat ik The Exorcist (die ik 5* geef) veel beter vind, is Fright Night ook een erg vermakelijke film.
Hills Have Eyes, The (2006)
Hebben de ogen van de bergen in de remake net zo'n scherp zicht als in het origineel of moeten ze duidelijk een oog lasering ondergaan?
Persoonlijk heb ik niet echt veel vertrouwen in remakes. Er waren een aantal goeie remakes zoals A Nightmare On Elm Street en The Texas Chainsaw Massacre, maar voor de rest vind ik de meeste remakes maar prutwerk. Gelukkig is er een uitzondering voor de remake van The Hills Have Eyes want die was ook erg goed. De film is erg trouw aan het origineel en toch zitten er van die kleine moderne tintjes in o.a. dat de mutanten er tien keer gruwelijker en grotesker uitzien. Ook ga je echt om de karakters geven in de film, je wil dat het gezin blijft overleven. Ook is de film af en toe best wel creepy maar ook erg bruut, smerig en hard zoals in de meeste moderne horrorfilms. Met name het einde in die doos met al die afgehakte ledematen of de scène waarin die meid wordt verkracht door een mutant zijn mega bruut. En bederft dat de film? Nee! Absoluut niet. Ik kan nog zowel de remake als het origineel aanraden, hoewel het origineel misschien net een puntje beter is. Een flinke 4 ga ik voor deze film uitdelen.
Helemaal met je eens. Het enige wat ik jammer vind van deze film, is dat hij met een cliffhanger eindigt
New Kids Turbo (2010)
Geniale film. Ik hou wel van dit soort humor. Vooral die onverwachte aanrijdingen zijn grappig. Ook de scene in het casino was zeer geniaal. De film heeft dan niet echt een verhaal, maar is gewoon grappig.
"He' Rikkert, je bent ontslagen, kut! He' Rikkert, 't was een geintje. He' Rikkert, je bent toch ontslagen. Enne... ik heb je moeder ook nog in de reet geneukt, dat je het effe weet. En nu weg Rikkert, oprotten Rikkert. Doe je moeder de groeten."
Orphan (2009)
Alternatieve titel: Orphan Esther
Ik verwachtte niet veel van deze film, vanwege de niet zo overtuigende poster en trailer. Ik heb uit nieuwsgierigheid de film toch maar even gedownload en gekeken.
De film was totaal niet wat ik verwacht had. Dit is werkelijk een topfilm! De film is naar mijn mening zo goed, dat ik er verder geen woorden over heb .
Nogmaals, een topfilm !
5,0*
Stan Helsing (2009)
Snap jullie mensen echt niet hoor! Dit is een geniale film, en heb me rot gelachen!
Oke, dat Chucky er slecht uit ziet, daar ben ik het mee eens maar ik vond deze film echt goed!
*4,5
Until Death (2007)
Een erg goede en spannende film. In die scene dat Chat door zijn hoofd werd geschoten had ik echt iets van "Nee! Nee! Waarom!?" . Ik had echt medelijden. Het is ook wonderbaarlijk hoeveel mensen er in deze film omver geknald worden.
Zeer spannende, droevige, en ook nog eens humoristische film.
"Chat forgives you, but I not."
Topfilm!
5,0*