ad

Met onder meer: Noah Wyle, Moon Bloodgood en Will Patton

Release datum: 19 juni 2011

• Google Play Niet beschikbaar op Ziggo

Over Falling Skies

Falling Skies gaat over een buitenaardse invasie. Binnen enkele dagen komt 90% van de aardbevolking hierdoor om het leven. Het verhaal begint zes maanden na de start van de invasie. In de Amerikaanse stad Boston blijken enkele honderden mensen te hebben overleefd. Deze overlevenden proberen nu de de strijd aan te gaan met de aliens. De verzetsgroep Second Massachusetts staat onder de leiding van de geschiedenis professor Tom Mason (Noah Wyle) en de gepensioneerde militair Captain Weaver (Will Patton), een veteraan uit de Golf oorlog. Ondertussen moet de groep zien te overleven in een post apocalyptische wereld. Dit is uiteraard niet eenvoudig. Voedsel is zeer schaars en overal loert gevaar in de vorm van buitenaardse soldaten en killer robots. Door het verzet worden zij Skitters en Mechs genoemd. Voor Tom is het ook een persoonlijke strijd, omdat één van zijn kinderen na de invasie door de aliens werd ontvoerd. Hij wil zijn zoon Ben zo snel mogelijk terug vinden.

Acteurs en Actrices

Meningen over Falling Skies

avatar van jordandejong

jordandejong

woensdag 2 december 2015
Falling Skies seizoen 4 Falling Skies doet na het geweldige derde seizoen helaas weer een stapje terug. Toch is het allemaal nog steeds erg tof om te volgen.

Dit vierde seizoen neemt een andere, wat vreemde, wending. De groep wordt vrijwel direct ATTENTION: SPOILER ALARM!
opgesplits in drieën.ATTENTION: SPOILER ALARM!
Één groep heeft een armoedig leven ATTENTION: SPOILER ALARM!
in een ghetto, ATTENTION: SPOILER ALARM!
één groep een vredig maar ultiem vreemd ATTENTION: SPOILER ALARM!
leven in Chinatown enATTENTION: SPOILER ALARM!
één groep zoekt dag en nacht naar hun ATTENTION: SPOILER ALARM!
verdwenen maten. Leuk geprobeerd, maar het wordt toch beter wanneer iedereen ATTENTION: SPOILER ALARM!
weer bij elkaar is.

Dit seizoen moeten we helaas afscheid nemen van twee van mijn favoriete characters (ATTENTION: SPOILER ALARM!
Tector en ATTENTION: SPOILER ALARM!
Dr. Kadar). Daar krijgen we met Dingaan overigens wel weer een goede voor terug. Overigens leidt ook dit seizoen weer aan het 'Falling Skies-syndroom', namelijk dat de laatste twee afleveringen van het seizoen altijd wat teleurstellen.

Goed seizoen, maar na het vrij geweldige derde seizoen toch een hele kleine teleurstelling.
avatar van jordandejong

jordandejong

zaterdag 5 december 2015
Falling Skies seizoen 5 Seizoen 5 is een waardig afsluiter van Falling Skies en naar mijn mening ook het beste seizoen uit de reeks (op de voet gevolgd door seizoen 3).

Seizoen 5 is ongetwijfeld het meest donkere seizoen uit de hele serie. John Pope ontwikkelt zich in dit seizoen van een zeer vermakelijk karikatuur tot een persoon met gevoelens, en vervolgens tot een absoluut geweldige ATTENTION: SPOILER ALARM!
villain. Werkelijk geweldig hoe Colin CunninghamATTENTION: SPOILER ALARM!
'evil' Pope neerzet. Ergens twijfel je ook of dat niet zijn rol vanaf het begin had moeten zijn. Een of andere ATTENTION: SPOILER ALARM!
gestoorde villain die hetATTENTION: SPOILER ALARM!
ergste wenst aan de 2nd Mass. In ieder geval een geweldige performance van hem en één van de redenen waarom dit mijn favoriete seizoen is.

Wat dit seizoen ook anders, en leuker, maakt zijn de gigantische aantallen aan Skitters die zonder Overlord als hondsdolle honden op zoek zijn naar voedsel. Die aanstormende massa's aan Skitters had wel wat.

Helaas kampt het aan het einde van het seizoen (hoe kan het ook anders) wel met wat problemen. In de een-na-laatste aflevering wordt de voet van het gaspedaal gehaald, wat ervoor zorgt dat er plotseling van alles in de laatste episode gegooit moet worden om het verhaal mooi te laten eindigen. Daarom wordt er in de laatste episode nergens de tijd voor genomen. De ontmoeting met de ATTENTION: SPOILER ALARM!
Queen gaat te snel, de ATTENTION: SPOILER ALARM!
vernietiging van de ATTENTION: SPOILER ALARM!
aliens gaat te snel.. Hell, ze huren voor de laatste episode Jeff Fahey in, om hem vervolgens niet meer dan een figuranten rol te geven. Overigens is ook de final showdown met ATTENTION: SPOILER ALARM!
John Pope (waar ze eigenlijk het hele seizoen op briljante wijze naartoe werken) bijzonder tegenvallend.

Absoluut een geweldig seizoen, maar opnieuw weten de Falling Skies schrijvers niet hoe ze een seizoen moeten eindigen. Dit resulteert in een series finale waar alles hap-slik-weg opgelost en uitgelegd wordt. Die twaalf episodes die seizoen 4 kreeg hadden beter voor dit seizoen kunnen gelden. Met iets meer tijd om alles uit te werken was dit nog veel beter geweest.