• 8.985.830 stemmen

Dungeons & Dragons (1983-1985)

Status: Geannuleerd

Genre: Animatie / Avontuur

Ontwikkeld door: Kevin Paul Coates en Dennis Marks

Met onder meer: Willie Aames, Don Most en Katie Leigh

Release datum: zaterdag 17 september 1983

Eerst uitgezonden op: CBS (Verenigde Staten)

Plot Dungeons & Dragons

Een groepje tieners komt tijdens een ritje door een spookhuis op de kermis in de wereld van het spel Dungeons & Dragons terecht. Ze worden hier onder de hoede genomen door een kleine tovenaar genaamd Dungeon Master, die hun magische wapens en bijbehorende namen geeft waarmee ze zich kunnen verdedigen tegen het kwaad, vaak in de vorm van de duivelse tovenaar Venger. Hun doel is om een manier te vinden om weer thuis te komen, maar hoewel kansen hiertoe zich geregeld aandienen mislukt toch elke poging.

logo tmdbimagelogo tmdbimagelogo tmdbimagelogo tmdbimage

Presto the Magician

Hank the Ranger

Meningen over Dungeons & Dragons

tattoobob_mm

maandag 23 november 2015
Dungeons & Dragons seizoen 1 Deze serie hoort toch wel in de top 3 van mijn favo tekenfilm serie's...geweldig vond ik dit,en nog steeds want kep alle seizoenen op dvd en kijk er soms nog wel eens na. Een serie die ze van mij wel eens mogen oppoetsen en opnieuw mogen uitbrengen. Best een spannende serie trouwens....ik denk dat ze dat in deze tijd niet meer voor kinderen zouden maken......ik denk dat de leeftijd van 6 nog zelfs te jong is.

HALVE TAMME.

donderdag 26 november 2015
Dungeons & Dragons seizoen 1 Dungeon Master: Evil energy is like evil force. Change its direction, and it changes to good! Geweldige animatieserie. Alle 27 afleveringen zijn gewoonweg uitstekend te noemen. Goede karakters en vele leuke verhalen passeren de revue. Pure jeugdsentiment. 5 sterren van mijn kant voor 'Dungeons & Dragons'.