Mijn Series +

Brickleberry - Seizoen 1 (2012)

Animatie / Komedie

ontwikkeld door Roger Black en Waco O'Guin
met de stemmen van Daniel Tosh, David Herman en Roger Black

Een bonte verzameling rangers staan samen in voor het algemene beheer van het Brickleberry natuurpark. Orde, netheid en het algemene welzijn van de natuur en de bewoners staan voorop. Wanneer het natuurpark door wanbeheer gesloten dreigt te worden, arriveert een nieuwe ranger. Hij moet het zootje ongeregeld onder controle zien te krijgen om samen het park van de ondergang te redden. Dit gaat echter alles behalve van een leien dakje. Het team blijkt nogal eigenzinnig te zijn.

1. Welcome to Brickleberry
  8. Steve's Bald
  9. Daddy Issues
  10. The Dam Show
avatar van Esteban
Iemand die deze serie ietwat heeft gevolgd? Bij ons (Belgie) is het -volgens mij- niet te zien op Comedy Central. Verscheidene malen naar gezocht, maar nooit gespot.

Uiteraard zie je meteen welke invloeden hier aanwezig zijn, maar met welke show komt dit het meest overeen? Family Guy, gok ik?

De makers van deze show hebben overigens een 'broertje' bedacht voor deze reeks. Exclusief voor Netflix deze keer. Dezelfde stijl, dezelfde humor, een andere setting. Paradise, P.D., het verhaal van een politiekorps, zal eind dit jaar te zien zijn.

avatar van Robbie.T.
Esteban: Ik heb deze serie gevolgd. Geinige animatieshow die niet al te veel om het lijf heeft. Destijds werd er ontzettend veel reclame voor gemaakt door Daniel Tosh en dit zette me ertoe de serie maar eens een kans te geven. Vergelijkingen met Family Guy of andere vergelijkbare animatieshows zijn snel gemaakt, al is dit wel van een lager niveau natuurlijk. Echt zo'n 'verstand op nul' serie. Hier werd de show uitgezonden op Comedy Central.

avatar van Esteban
Thanks, dan weet ik ongeveer wat te verwachten. Het is inderdaad door Daniel Tosh dat ik deze serie destijds beginnen zoeken ben. Hopelijk toch ergens mee te pikken ooit.