Mijn Series +

B.A.B.S. - Seizoen 1 (2018)

Nederland

ontwikkeld door Rita Horst
met Diederik Ebbinge, Bianca Krijgsman en Annet Malherbe

Loek Nieuwenhaag kampt dagelijks met de handicaps faalangst, hyperventilatie, claustrofobie en smetvrees. Hij is onlangs werkloos geworden en zoekt een nieuwe baan. Die vindt hij bij het bureau Look-a-Layla dat lookalikes verhuurt, omdat hij als twee druppels water lijkt op de bekende acteur Anton Faber. Deze acteur speelt de hoofdrol als trouwambtenaar in de populaire Nederlandse film 'Voor Eeuwig Verbonden' met een bekende trouwscène die voor veel mensen het toppunt is van romantiek. Loek wordt nu als B.A.B.S. (Bijzonder Ambtenaar Burgerlijke Stand) veel gevraagd voor bruiloften. In zijn privéleven krijgt Loek het ook niet makkelijk als zijn vriendin Anneke een bucketlist wil aflopen.

1. Loek en Anneke
  8. Loek en Renate
  9. Layla als Loek
  10. Loek en Toch Weer Anneke
avatar van ZAP!
Ik kijk telkens wat kleine stukjes, maar het is behoorlijk braaf en saai. Totaal geen pit of scherpte. Wel regelmatig van die dooddoende uitspraken als "het leven is een geschenk, maar je krijgt het niet cadeau". Misschien moet het wat understated overkomen, maar voor mij werkt het niet.

Ik ga nog wel es wat stukjes proberen misschien. Voorlopig is het niet eerlijk zijn een cijfer te geven, maar denkbeeldig zit ik nu op 1,5* of lager.