Mijn Series +

Ramses (2014)

Nederland
Miniserie, 200 minuten

ontwikkeld door Alexander Blaauw
met Maarten Heijmans, Noortje Herlaar en Thomas Cammaert

Alles wat gezegd en geschreven is over Ramses Shaffy, getuigt van zijn ongelooflijke drang om groots en meeslepend te leven. De vele verhalen vertellen hoe aanstekelijk en inspirerend dat voor velen is geweest, maar ook hoe verpletterend en destructief het kon zijn. En soms getuigen de verhalen en zijn liedjes van een hartverscheurende eenzaamheid. Over al deze kanten van het leven van Ramses Shaffy gaat de vierdelige miniserie Ramses. De serie speelt zich af tussen de jaren 1959 en 1978 en is vooral een ode aan Ramses' levensvreugde en kracht; aan zijn vermogen het leven niet alleen te nemen zoals het komt, maar in elke gebeurtenis, hoe pijnlijk ook, een nieuwe kans te zien.

1. 1959: De Trein naar het Noorden
  2. 1964: Hallelujah Amsterdam
  3. 1971: Ik Drink
  4. 1974: Zing, Vecht, Huil, Bid, Lach, Werk en Bewonder

Er zijn bij dit seizoen nog geen berichten geplaatst.