ad
  • 8.086.512 stemmen

Advocaat van de Duivel - Seizoen 1 (2016)

Show titel: Advocaat van de Duivel

Seizoenen: 1 seizoen

Afleveringen: 6

Datum van release: maandag 18 december 2017

• Google Play Niet beschikbaar op Ziggo

Advocaat van de Duivel

Afleveringen Seizoen 1 (2016)

1. 1. Kinderen vs Bejaarden

Kinderen en bejaarden zorgen enkel en alleen maar voor overlast. Je hebt er niet veel aan en ze dragen niets bij tot de maatschappij, als we Thomas Smith en Jan Jaap van der Wal mogen geloven. Maar waarom zijn we dan ooit kind geweest en zijn grijze haren het begin van alle ellende?

2. 2. Alcohol vs Porno

Alcohol is een ziekelijke, verslavende bezigheid. Het geeft een vertekend beeld van seks. En dan is er nog porno... of was het nu omgekeerd? Philippe Geubels neemt alcohol voor zijn rekening, Jens Dendoncker wil porno uit de wereld pleiten.

3. 3. Geloof vs Geld

Geloof is een fenomeen dat normen en waarden oplegt. Of geld, het mistroostige fenomeen dat deze waarden en normen in één ruk opnieuw afneemt. Welk kwaad moet voor eeuwig branden in de hel? Meester Agnew gelooft in niets en neemt daarom het geloof grondig onder de loep. Meester Vandecasteele geeft daarentegen geen cent om geld en zet zijn betoog kracht bij met allerlei absurde cijfers en vaststellingen om voor duidelijkheid te zorgen.

4. 4. Romantiek vs Goed Doel

Romantiek is niet alleen een ziekte waar honderdduizenden vrouwen ieder jaar opnieuw aan ten prooi vallen, maar het is vooral volledig fake. Niets aan romantiek is wat het lijkt. Goede doelen zijn van hetzelfde laken een broek. Elk goed doel is een bodemloze put met als enige doel om ons gemoed te sussen. Dat is althans wat de advocaten van dienst beweren. Wim Helsen is tegen romantiek. Ruth Beeckmans zet zich in tegen goede doelen. Jeron en co. zullen letterlijk moeten kiezen tussen twee kwaden.

5. 5. Facebook vs Moppen

Sociale media zijn niet meer weg te denken uit de hedendaagse maatschappij. Maar waar zijn ze eigenlijk goed voor? Met meer dan één miljard bezoekers per dag is Facebook 's werelds grootste sociale netwerk. Facebook neemt het op tegen moppen, want flauwe grappen horen misschien niet helemaal thuis in deze beschaafde wereld. Bert Gabriëls is geen voorstander van Facebook. Guga Baúl maakt komaf met moppen.

6. 6. Amerika vs Rusland

Amerika, het land van de fastfoodketens en Rusland, het land waar wodka drinken een nationale sport is, staan traditiegetrouw lijnrecht tegenover elkaar. Sven de Ridder neemt het thema Rusland ter harte, wat indruist tegen zijn geliefde Amerika. Laat dit net het onderwerp zijn dat Jan Jaap van der Wal de wereld uit wil helpen. Een arsenaal aan bewijslast zorgt voor een geladen rechtszaak. Of dit pittig onderonsje eindigt in een nieuwe Koude Oorlog is nog maar de vraag.

7. 7. Doe-het-zelvers vs Belgische Kust

Tijdens deze rechtszaak wordt er door Adriaan Van den Hoof een vurig pleidooi gehouden tegen het amateurisme van de zogenaamde doe-het-zelvers. Jens Dendoncker schept duidelijkheid in wat er mis is met onze Belgische Kust. De meest herkenbare frustraties en ergernissen worden uit de doeken gedaan. Hun lot ligt in handen van de volksjury.

8. 8. Boekskes vs Hipsters

Bert Gabriëls is voor de afschaffing van alle roddelende media en pleit voor een verbod op de verspreiding van roddelbladen. William Boeva keert zich tegen hipsters.

9. 9. Voetbal vs Soaps

Rob Vanoudenhoven is geen supporter van voetbal en wil de sport een levenslange schorsing opleggen. Thomas Smith pleit tegen het bestaan van soaps. Wie trekt uiteindelijk aan het langste einde?

Er zijn bij dit seizoen nog geen berichten geplaatst.