• 8.986.007 stemmen

Advocaat van de Duivel - Seizoen 1 (2016)

Show titel: Advocaat van de Duivel

Ontwikkeld door: Johnny Quidé

Met: Alex Agnew, Jeron Dewulf en Philippe Geubels

Oorsprong: België

Datum van release: zondag 3 april 2016

Eerst uitgezonden op: 2BE (België)

Plot Advocaat van de Duivel

Centraal staan twee advocaten die een rechter en een volksjury proberen te overtuigen waarom een bepaald maatschappelijk kwaad uit onze wereld verbannen moet worden. Jeron Dewulf neemt de rol van rechtvaardige rechter op zich en wordt vergezeld door twee bekende Vlaamse komieken die in de huid van advocaat kruipen. Alcohol, porno, de Belgische kust, kinderen en bejaarden zijn slechts enkele van de uiteenlopende onderwerpen die aan bod komen. Welk kwaad moet uiteindelijk uit onze samenleving verdwijnen?

Afleveringen Seizoen 1 (2016)

1. 1. Kinderen vs Bejaarden

3 april 2016 (35 minuten)

Kinderen en bejaarden zorgen enkel en alleen maar voor overlast. Je hebt er niet veel aan en ze dragen niets bij tot de maatschappij, als we Thomas Smith en Jan Jaap van der Wal mogen geloven. Maar waarom zijn we dan ooit kind geweest en zijn grijze haren het begin van alle ellende?

2. 2. Alcohol vs Porno

10 april 2016 (35 minuten)

Alcohol is een ziekelijke, verslavende bezigheid. Het geeft een vertekend beeld van seks. En dan is er nog porno... of was het nu omgekeerd? Philippe Geubels neemt alcohol voor zijn rekening, Jens Dendoncker wil porno uit de wereld pleiten.

3. 3. Geloof vs Geld

17 april 2016 (35 minuten)

Geloof is een fenomeen dat normen en waarden oplegt. Of geld, het mistroostige fenomeen dat deze waarden en normen in één ruk opnieuw afneemt. Welk kwaad moet voor eeuwig branden in de hel? Meester Agnew gelooft in niets en neemt daarom het geloof grondig onder de loep. Meester Vandecasteele geeft daarentegen geen cent om geld en zet zijn betoog kracht bij met allerlei absurde cijfers en vaststellingen om voor duidelijkheid te zorgen.

4. 4. Romantiek vs Goed Doel

24 april 2016 (35 minuten)

Romantiek is niet alleen een ziekte waar honderdduizenden vrouwen ieder jaar opnieuw aan ten prooi vallen, maar het is vooral volledig fake. Niets aan romantiek is wat het lijkt. Goede doelen zijn van hetzelfde laken een broek. Elk goed doel is een bodemloze put met als enige doel om ons gemoed te sussen. Dat is althans wat de advocaten van dienst beweren. Wim Helsen is tegen romantiek. Ruth Beeckmans zet zich in tegen goede doelen. Jeron en co. zullen letterlijk moeten kiezen tussen twee kwaden.

5. 5. Facebook vs Moppen

1 mei 2016 (35 minuten)

Sociale media zijn niet meer weg te denken uit de hedendaagse maatschappij. Maar waar zijn ze eigenlijk goed voor? Met meer dan één miljard bezoekers per dag is Facebook 's werelds grootste sociale netwerk. Facebook neemt het op tegen moppen, want flauwe grappen horen misschien niet helemaal thuis in deze beschaafde wereld. Bert Gabriëls is geen voorstander van Facebook. Guga Baúl maakt komaf met moppen.

6. 6. Amerika vs Rusland

8 mei 2016 (35 minuten)

Amerika, het land van de fastfoodketens en Rusland, het land waar wodka drinken een nationale sport is, staan traditiegetrouw lijnrecht tegenover elkaar. Sven de Ridder neemt het thema Rusland ter harte, wat indruist tegen zijn geliefde Amerika. Laat dit net het onderwerp zijn dat Jan Jaap van der Wal de wereld uit wil helpen. Een arsenaal aan bewijslast zorgt voor een geladen rechtszaak. Of dit pittig onderonsje eindigt in een nieuwe Koude Oorlog is nog maar de vraag.

7. 7. Doe-het-zelvers vs Belgische Kust

15 mei 2016 (35 minuten)

Tijdens deze rechtszaak wordt er door Adriaan Van den Hoof een vurig pleidooi gehouden tegen het amateurisme van de zogenaamde doe-het-zelvers. Jens Dendoncker schept duidelijkheid in wat er mis is met onze Belgische Kust. De meest herkenbare frustraties en ergernissen worden uit de doeken gedaan. Hun lot ligt in handen van de volksjury.

8. 8. Boekskes vs Hipsters

22 mei 2016 (35 minuten)

Bert Gabriëls is voor de afschaffing van alle roddelende media en pleit voor een verbod op de verspreiding van roddelbladen. William Boeva keert zich tegen hipsters.

9. 9. Voetbal vs Soaps

29 mei 2016 (35 minuten)

Rob Vanoudenhoven is geen supporter van voetbal en wil de sport een levenslange schorsing opleggen. Thomas Smith pleit tegen het bestaan van soaps. Wie trekt uiteindelijk aan het langste einde?

Er zijn bij dit seizoen nog geen berichten geplaatst.