Mijn Series +

Norsemen - Seizoen 2 (2017)

Alternatieve titels: Vikingane | The Vikings

Noorwegen
Komedie / Drama

ontwikkeld door Jon Iver Helgaker en Jonas Torgersen
met Kåre Conradi, Nils Jørgen Kaalstad en Silje Torp

De inwoners van het Vikingdorpje Norheim in de achtste eeuw kampen met politieke rivaliteit, maatschappelijke veranderingen en vernieuwingen die hun cultuur en levenswijze overhoop halen. Iedere dag krijgen ze te maken met machtsveranderingen en ze trekken geregeld ten strijde. Daarnaast krijgen ze ook te maken met liefdesperikelen en familieproblemen.

1. Aflevering 1
  2. Aflevering 2
  3. Aflevering 3
  4. Aflevering 4
  5. Aflevering 5
  6. Aflevering 6
avatar van Bottleneck
Blijft tof De manier waarop ze het vroegere, keiharde Viking-leven combineren met de moderne, politiek-correcte en beschaafde normen (zeker in Scandinavië..), is erg goed gedaan. Leuk contrast. Niet alleen door het script, maar vooral ook door de acteurs. Die Orm Ook dit seizoentje is weer prima voor de loze momenten.

avatar van Septua
Toch minder. Veel grappen worden herhaald van het eerste seizoen. Dan zijn 6 afleveringen van een half uur toch best lang.