Mijn Series +

Unit 13 - Seizoen 1 (1996-1997)

Nederland
Drama / Misdaad

ontwikkeld door Felix Thijssen en Simon de Waal
met Peter Tuinman, Frederik de Groot en Bram van der Vlugt

In Unit 13 staat misdaadorganisatie Scylla centraal. Scylla bestaat uit diverse divisies, waaronder een drugs-, wapen- en kunstdivisie. Deze divisies worden gerund door Gerard Ruysdael en Johan Faber. Vlak na de oprichting van Scylla worden door heel Nederland allerlei Units opgericht. Unit 13 wordt op de zaak 'Scylla' gezet. Het team, onder leiding van officier van justitie Rieding, bestaat uit hoofdinspecteur Talsma, Govers, de Leeuw, Amati, Bresler en analist Toorop, die Kinky genoemd wordt. Gedurende het onderzoek wordt de man van de Adriënne, Paul, vermoord, en ontsnapt hun dochter maar net aan een moordpoging. De unit-leden weten steeds meer mensen op te pakken en komen steeds dichterbij de top van Scylla.

1. Schimmenspel
  11. Het Lek
  12. Verraad
  13. Confrontatie
avatar van Germ
Jeugdsentiment. Spannende, goed geacteerde politieserie. Eens in de paar jaar kijk ik de serie terug en het valt nooit tegen.

Dit is toch wel de beste Nederlandse Politie serie ooit gemaakt, na 20 jaar nauwelijks nog overtroffen.

Spanning,drama,aktie uitstekend acteerspel en uiteraard de dreigende score van Henny Vrienten.

met een speciale vermelding voor Luc Boyer als de onvergetelijke ijskoude moordenaar Charon.