Mijn Series +

Moeder, Waarom Leven Wij? (1993)

Belgiƫ
Miniserie, 300 minuten

met Chris Lomme, Dirk Roofthooft en Els Dottermans

Moeder, waarom leven wij? Het is misschien wel de meest dramatische vraag die je kan stellen, maar de kleine Netje uit een Antwerps arbeidersmilieu heeft dan ook geen makkelijk leven. Ze wordt geboren als vierde kind in een gezin dat alle monden eigenlijk niet kan voeden, maar is desondanks vaders oogappel. De schok is dan ook groot als Netje op jonge leeftijd wordt geconfronteerd met het overlijden van haar vader.

1. Aflevering 1
  2. Aflevering 2
  3. Aflevering 3
  4. Aflevering 4
  5. Aflevering 5
  6. Aflevering 6
Mijn favoriete Vlaamse serie aller tijden. Straffe regie van Guido Hendrickx en stuk voor stuk topacteurs die geweldig staan te acteren.