Mijn Series +

Hier Zijn de Van Rossems - Seizoen 3 (2017)

Nederland
Reality

ontwikkeld door Bernard van den Bosch
met Maarten van Rossem, Sis van Rossem en Vincent van Rossem

In deze serie verkent historicus Maarten van Rossem samen met zijn zus Sis en zijn broer Vincent iedere week een stad in Nederland of directe omgeving. De drie Van Rossems laten elkaar plekken of objecten zien die de anderen nog niet (zo goed) kennen en vertellen elkaar de verhalen die daarbij horen. Maarten doet dat vanuit zijn specialiteit, geschiedenis, Sis als kunsthistorica en Vincent is expert op het gebied van architectuur. De Van Rossems zijn alle drie uitstekende verhalenvertellers. Daarnaast staan ze bekend om hun relativerende toon en droge humor. De drie zijn het lang niet altijd met elkaar eens.

1. Delft
  2. Münster
  3. Middelburg
  4. Franeker
  5. Leuven
  6. Enschede
avatar van brawljeff
Leuk en leerzaam seizoen. Ik denk dat de Van Rossems nog wel een seizoen of twee door kunnen gaan met het ontdekken van de Nederlandse en omliggende steden. Zelfs een stad als Enschede weten ze nog in een interessante aflevering te vormen. Niet dat er iets mis is met Enschede.

Je merkt wel duidelijk dat Maarten de meeste ervaring heeft met televisie. Hij maakt bepaalde opmerkingen en lokt conflicten uit, puur om het programma boeiend te houden. De andere twer reageren er vervolgens weer heel oprecht op.

Ik ben benieuwd of er meer seizoenen komen. Er zijn nog genoeg mooie steden om te ontdekken: Utrecht, Leeuwarden, Groningen, Amersfoort, Vlissingen, Antwerpen etc. zijn nog niet aan bod gekomen.