Mijn Series +

Hier Zijn de Van Rossems - Seizoen 4 (2018)

Nederland
Reality

ontwikkeld door Bernard van den Bosch
met Maarten van Rossem, Sis van Rossem en Vincent van Rossem

In deze serie verkent historicus Maarten van Rossem samen met zijn zus Sis en zijn broer Vincent iedere week een stad in Nederland of directe omgeving. De drie Van Rossems laten elkaar plekken of objecten zien die de anderen nog niet (zo goed) kennen en vertellen elkaar de verhalen die daarbij horen. Maarten doet dat vanuit zijn specialiteit, geschiedenis, Sis als kunsthistorica en Vincent is expert op het gebied van architectuur. De Van Rossems zijn alle drie uitstekende verhalenvertellers. Daarnaast staan ze bekend om hun relativerende toon en droge humor. De drie zijn het lang niet altijd met elkaar eens.

1. Groningen
  2. 's-Hertogenbosch
  3. Gent
  4. Amersfoort
  5. Aken
  6. Eindhoven
avatar van ZAP!
De zelfbenoemde intellectuele tokkies (Sis in ep2) zijn terug!
Grun en De Bosch waren weer als vanouds leuke afleveringen, maar ik wacht even met een eventuele bespreking tot ik ze allemaal gezien heb.

Uitstekende toevoeging brawljeff.

avatar van ZAP!
Meer van hetzelfde in s4. Drie bejaarde mensen die steen en been klagen over hun mankementen, op elkaar mopperen zoals broers en zussen dat zo goed kunnen en tussendoor, of eigenlijk als hoofdact, tal van verhandelingen over geschiedenis, kunst en architectuur - het blijft meer dan vermakelijk.

We komen onder andere te weten dat Sis op z'n minst closet nudiste is, Maarten ongeneeslijk hydrofoob en dat Vincent onder dienstplicht uit wist te komen door drugs te nemen en dat tevens doodleuk ook mede te delen bij het aanmeldingsgesprek. Spoilertags niet nodig, dacht ik.

Allemaal grappig, maar interessanter zijn natuurlijk de geschiedenislessen van Maarten en de smaak van Vincent betreffende architectuur. Maar ook Sis' kunstbesprekingen kunnen er goed mee door. Tot het volgende seizoen, dame en heren!

3,5*.

ZAP! schreef:
...de smaak van Vincent betreffende architectuur....
Behalve die afzichtelijke, lompe kraan in het badhuis in Aken.