Mijn Series +

Hier Zijn de Van Rossems - Seizoen 1 (2015)

Nederland
Reality

ontwikkeld door Bernard van den Bosch
met Maarten van Rossem, Sis van Rossem en Vincent van Rossem

In deze serie verkent historicus Maarten van Rossem samen met zijn zus Sis en zijn broer Vincent iedere week een stad in Nederland of directe omgeving. De drie Van Rossems laten elkaar plekken of objecten zien die de anderen nog niet (zo goed) kennen en vertellen elkaar de verhalen die daarbij horen. Maarten doet dat vanuit zijn specialiteit, geschiedenis, Sis als kunsthistorica en Vincent is expert op het gebied van architectuur. De Van Rossems zijn alle drie uitstekende verhalenvertellers. Daarnaast staan ze bekend om hun relativerende toon en droge humor. De drie zijn het lang niet altijd met elkaar eens.

1. Maastricht
  2. Rotterdam
  3. Brugge
  4. Naarden
  5. Dordrecht
  6. Essen
avatar van brawljeff
Leuke educatieve serie van de Van Rossems. Ik kan me voorstellen dat sommige mensen het niet zo op Maarten van Rossem hebben door zijn jury-rol in De Slimste Mens, maar dit is het programma waar hij echt uitblinkt. Feitenkennis en droge humor. Leuk om te zien hoe de familie, met allemaal een ander vakgebied, elkaar altijd goed aanvult. Daarnaast is het interessant om meer te leren over de wat minder bekende steden van ons land. Moet wel zeggen dat het soms weer heel erg 'slow tv' is. Een beetje een niveautje Heel Holland Bakt en Boer Zoekt Vrouw.

Voor de Slimste Mens fans: naast Maarten van Rossem in de hoofdrol, verzorgt Philip Freriks het commentaar bij deze serie.