Mijn Series +

DuckTales - Seizoen 1 (2017-2018)

Animatie / Avontuur

ontwikkeld door Matt Youngberg en Francisco Angones
met de stemmen van David Tennant, Danny Pudi en Ben Schwartz

Deze komische avonturenserie, wederom gebaseerd op de tekenfilmserie uit de jaren 80, toont de grootse avonturen van miljardair Dagobert Duck, zijn achterneven Kwik, Kwek en Kwak, zijn temperamentvolle neef Donald Duck, Turbo McKwek, Mevrouw Baktaart en haar kleindochter Lizzy. Avonturen en verborgen schatten zijn overal, in hun stad Duckstad en de rest van de wereld, te vinden. In hun zoektocht naar schatten worden ze lastig gevallen door Dagobert zijn oude vijanden, zoals De Zware Jongens, Zwarte Magica en Govert Goudglans.

1. Woo-oo!
  2. Daytrip of Doom!
  3. The Great Dime Chase!
  4. The Beagle Birthday Massacre!
  5. Terror of the Terra-Firmians
  6. The House of the Lucky Gander!
  7. The Infernal Internship of Mark Beaks
  8. The Living Mummies of Toth-Ra!
  9. The Impossible Summit of Mt. Neverrest
  10. The Spear of Selene!
  11. Beware the B.U.D.D.Y. System!
  12. The Missing Links of Moorshire!
  13. McMystery at McDuck McManor!
  14. Jaws!
  15. The Golden Lagoon of White Agony Plains!
  16. Day of the Only Child!
  17. From the Confidential Casefiles of Agent 22!
  18. Who is Gizmoduck?!
  19. The Other Bin of Scrooge McDuck!
  20. Sky Pirates...In the Sky!
  21. The Secret(s) of Castle McDuck!
  22. The Last Crash of the Sunchaser!
  23. The Shadow War
avatar van Esteban
Helaas. DisneyXD zit niet in het aanbod van mijn provider. Mijn nichtje wou dit samen met mij bekijken.

avatar van centurion81
Wat is dit vreselijk geanimeerd zeg...Heiligschennis!

avatar van Esteban
Ik kan begrijpen dat je de tekenstijl niet kan waarderen, maar na (slechts) een kwartiertje gezien te hebben, was voor mij toch duidelijk dat de animatie wel degelijk kwalitatief was. Tegen mijn verwachtingen in.

Nog geen mensen die dit volgen, hier? Ik lees voornamelijk heel goede dingen hierover, ook van het oudere en sceptische publiek die vreesden voor een aanslag op de nostalgie naar hun kindertijd. Meer nog, de karakters zouden ook beter uitgewerkt zijn.

Enfin, normaal kijk ik shows als deze niet meer, maar het maakt mij zeker benieuwd.

Terzijde: Ik kan mij niet van de indruk ontdoen dat de drie neefjes uit DuckTales eigenlijk een dubbele comeback gemaakt hebben. Je moet eens letten op dat haar en de kleding ... Quack Pack! Lijkt iedereen te ontgaan.

avatar van The Oceanic Six
Esteban schreef:

Ik volg het, met plezier. Even wennen aan de stijl die wat rommelig oogt, maar best veel details nog kent, maar het is wel degelijk tof en met veel respect voor het bronmateriaal. En wat betreft je Quack Pack vergelijking, die had ik voor mezelf ook al gemaakt. De serie is duidelijk gemoderniseerd.

Ik heb inmiddels de eerste zes afleveringen gezien en tja...
Geef mij de oude serie maar.

Op de een of andere manier lukt het tegenwoordig niet meer om kwalitatief hoogwaardige tekenfilm series te maken.
Deze nieuwe DuckTales is wel leuk om te kijken. Maar het haalt het bij lange na niet bij de oude. Het heeft dezelfde problemen als alle andere jeugdseries van tegenwoordig: alles moet druk, snel, schreeuwerig en zogenaamd grappig.

De oude DuckTales ging over Dagobert Duck en zijn avonturen. De nieuwe serie focust meer op Kwik Kwek en Kwak en Lizzy (Webby in het Engels). Lizzy vind ik echt verschrikkelijk. Het is zo'n typisch impulsief, schreeuwerig figuurtje geworden. Er werd genoemd dat de karakters beter zouden zijn uitgewerkt, maar ik vind het echt slecht uitgewerkt. Kwik, Kwek, Kwak en Webby zijn overdreven zelfverzekerd en een figuur als Turbo McKwek wordt neergezet als een simpele ziel. Nee, ik vind het allemaal erg oppervlakkig.

Toen ik de titel van de vijfde aflevering zag (Terror Of The Terra-Firmians), dacht ik dat er eindelijk een echt avontuur zou komen. Maar ze hebben één van de meest iconische afleveringen van DuckTales - een verhaal van de grote Carl Barks - zodanig aangepast dat er werkelijk niets meer overblijft van dat avontuur.

Ik ga nog wel verder kijken, want ik ben een grote fan van Dagobert Duck en DuckTales enzo. Maar er moet wel een heleboel gebeuren wil het mij over de streep trekken.
Ik hoop nog steeds op een dvd met alle afleveringen van de oude DuckTales.

avatar van Teunnis
pachag schreef:

Als er iets op dit moment beter lukt dan ooit is het kwalitatief hoogwaardige cartoons maken. Ze schieten tegenwoordig als paddenstoelen uit de grond. Misschien dat het scheelt dat ik cartoons niet op de Nederlandse tv-zenders kijk, maar ze van het interwebs pluk (en dan uiteraard met originele voice actors, zeer cruciaal bij animatieseries).

Op basis van de eerste helft van dit eerste seizoen zeg ik dat dit er ergens tussen inzit. Het is wel klassiek met veel actie gevulde Disney, maar heeft ook veel afgekeken van trendsetters als Gravity Falls. In die zin dat het af en toe ruimte neemt voor wat bezinning en bovenal de mysterieuze plotlijnen beetje bij beetje uitzet.

Ikzelf probeer het nog een paar aflevering, maar denk dat dit een gevalletje net niks is. Wel vermakelijk, maar lang niet zo boeiend als bijvoorbeeld Steven Universe, Star vs. The Forces of Evil en OK K.O.

avatar van Dorstigjimmyke
Wat is dit? Dat ze dit durven. Origineel veel beter.