• 8.985.515 stemmen

The Baldy Man - Seizoen 1 (1995)

Show titel: The Baldy Man

Ontwikkeld door: Simon Wright

Met: Gregor Fisher, Andy Gray en Louise Beattie

Datum van release: donderdag 13 april 1995

Eerst uitgezonden op: ITV1 (Verenigd Koninkrijk)

Plot The Baldy Man

The Baldy Man draait allemaal om Baldy, een kalende, dikke en zeer onhandige man. Baldy heeft niet al te veel haren meer maar de haren die hij nog heeft, kamt hij over zijn hoofd in de hoop een volle bos te kunnen nabootsen. Baldy is ontzettend onhandig en komt hierdoor voortdurend in de problemen. Zelfs naar de kapper gaan, kleding kopen en een kopje thee ergens drinken resulteren in de meest chaotische situaties.

Afleveringen Seizoen 1 (1995)

1. 1. New Look/Delegate

13 april 1995 (22 minuten)

Baldy heeft zich in het hoofd gehaald om mannelijk model te worden en hij zal er alles aan doen zijn doel te bereiken. / Baldy is de afgevaardigde voor een zakelijke conferentie voor een heel weekend.

2. 2. Keep Fit/Ill

27 april 1995 (22 minuten)

Baldy bezoekt het lokale fitnesscentrum maar dit levert desastreuze resultaten op. / Baldy krijgt een medische encyclopedie en meent nu werkelijk elke ziekte uit dat boek te hebben.

3. 3. D.I.Y./Class Reunion

16 augustus 1995 (22 minuten)

Baldy heeft een extra kamer over in zijn huis. Het besluit deze zo goed mogelijk zelf in te richten. / Baldy gaat naar een schoolreünie en komt daar zijn oude aartsvijand tegen. Hij pakt zijn strijd weer op.

4. 4. Tearoom/Pets

25 augustus 1995 (22 minuten)

Baldy besluit rustig een kopje thee te gaan drinken in de lokale theezaak. Dit gaat echter anders dan gepland. / Baldy gaat op zoek naar het meest perfecte huisdier dat er is.

5. 5. Bath/Referee

30 augustus 1995 (22 minuten)

Baldy wil dolgraag in bad en heeft veel zin om zich helemaal in te soppen. Hij wordt echter steeds gestoord door de deurbel die maar blijft gaan. / Baldy is de scheidsrechter bij een voetbalwedstrijd en probeert de wedstrijd in goede banen te leiden, maar dit verloopt anders.

6. 6. Hair/Crime

1995 (22 minuten)

Baldy gaat naar een lokale kapsalon. Het is een zeer moderne en trendy zaak waar Baldy voor de nodige opschudding zorgt. / Nadat er in de buurt een boel inbraken gepleegd zijn, wordt Baldy als hoofdverdachte gezien.

The Baldy Man.... met zijn vieze, vettige haren. Als kind vond ik dit echt geweldig. Ik kan me vooral de aflevering waar hij scheidsrechter is nog volledig herinneren. Ik weet niet of ik dit nog 3,5 zou geven als ik het nu terug zou kijken, maar gebaseerd op 'jeugdsentiment' is dit toch wel mijn score waard.