Mijn Series +

Amigo's - Seizoen 1 (2015-2016)

Belgiƫ

ontwikkeld door Pierre De Clercq en Jean-Claude van Rijckeghem
met Jurgen Delnaet , Johny Voners en Wouter Hendrickx

Vijf gedetineerden komen ongeveer gelijktijdig vrij uit de gevangenis. Rik, die de leiding neemt over het team, heeft leren koken in de gevangenis en wil een eigen restaurant beginnen. Ze sluiten één deal: Ze blijven op het rechte pad. Halil houdt zich hier niet aan. Hij steelt het benodigde geld dat hij nodig heeft om vennoot te worden. Het pand wordt hen aangeboden door de louche zakenman Alain. Alain lijkt wel de goedheid zelve door dit pand aan de groep te geven. Bij restauratiewerken ontdekt Berten echter een lijk in de tuin.

1. BVBA het Rechte Pad
  7. Genadebrood
  8. Volzet
  9. Eerste Oogst
  10. Kok aan Huis
Leuk gegeven maar ik kreeg niet de zelfde waardering zoals in België en op IMDB.

avatar van SillyBilly23
1 van de beste tragikomische series die ik de afgelopen jaren heb gezien. Verdient meer lof.

Stevige aanrader, wat mij betreft. Leuk verhaal met aanhankelijke personages.

avatar van Robbie.T.
Prima serie die het toch niet op de laatste plaats moet hebben van de chemie van de cast. Hier en daar voelt het een beetje soapy aan, maar dat is geen ramp. Het klopt als geheel en de verhaallijnen zijn interessant genoeg om de aandacht er goed bij te houden. Delnaet, die de hoofdrol vertolkt, doet het uitstekend en komt bijzonder geloofwaardig over. Ik heb me goed geamuseerd met deze serie.

avatar van Multivitamine
Geweldige serie, prachtige mix van de genres drama en komedie.