ad
  • 8.081.102 stemmen

Amigo's - Seizoen 1 (2015-2016)

Show titel: Amigo's

IMDb beoordeling: 7,6 (340)

Seizoenen: 1 seizoen

Afleveringen: 10

Datum van release: maandag 16 januari 2017

• Google Play Niet beschikbaar op Ziggo

Amigo's

Afleveringen Seizoen 1 (2015-2016)

1. 1. BVBA het Rechte Pad

Na vijftien jaar cel komt Rik eindelijk vrij uit de gevangenis, klaar om zijn droom te realiseren: Samen met vier andere ex-gedetineerden restaurant 'Amigo's' openen en als eerlijke mensen door het leven gaan.

2. 2. Eerlijke Kost

'Amigo's' opent zijn deuren vanavond en de zenuwen staan strak gespannen. Rik ontdekt dat zijn vleesleverancier hen probeert te bedriegen en geeft de man een pak slaag.

3. 3. Dieven

Ex-autodief Dylan bezoekt de autoshowroom van zijn vader. In plaats van de verhoopte verzoening vraagt zijn vader hem om de manager van een concurrerend bedrijf te bedreigen.

4. 4. Belgisch Witblauw

Mathieu wil absoluut een spectaculair communiecadeau kopen voor zijn zoontje en verdwijnt met de volledige inhoud van de kassa naar het casino. Na het incident met Tito besluit Rik dat Amigo's geen milieu is voor zijn dochter en hij geeft Tessa haar ontslagbrief. Ondertussen weet niemand van Dylans geheime afspraakjes met politieagente Cathy. Hij geeft haar een gouden tip over Kerkhoffs.

5. 5. Schnitzel

Tessa hoort dat Ter Hoyen sterren-chef Laurens definitief voor zijn zaak en zijn gezin kiest, dus zoekt ze troost in haar eigen wijnkelder. Cathy is Dylan erg dankbaar voor zijn waardevolle tip, maar Dylan ontdekt dat zij haar eigen agenda heeft. Tito is doodsbang dat zijn baas Kerkhoffs hem verdenkt voor het lekken van de drugsdeal en reageert zich af op Bertens moestuin. Dan krijgt Tito door wie hen bij de politie heeft verraden. Hij wil zijn baas verwittigen, maar loopt een boze Berten tegen het lijf.

6. 6. Steel 1 Kip

Rik laat Tessa weten dat ze niet hoeft te werken vanavond. Onder geen beding mag ze erachter komen dat de amigo's die nacht een politiedepot gaan overvallen. Daar moeten ze de drugs van Kerkhoffs terughalen in ruil voor het leven van Berten. Hun plan kan alleen slagen als Dylan al zijn talenten gebruikt om aan een politiekaart te komen. Mathieu aarzelt om mee te doen nu het contact met Lynn is hersteld.

7. 7. Genadebrood

Het is zondag bij Amigo's en onverwacht stapt Lucien Goedertier het restaurant binnen. Tessa en de mannen willen dringend met Rik overleggen, maar niemand weet waar de chef is. Rik is immers op bezoek bij Alain Kerkhoffs. Hij wil dat Kerkhoffs zijn schuld aan hem inlost en de amigo's vanaf nu met rust laat.

8. 8. Volzet

De amigo's proberen zo goed en zo kwaad als mogelijk samen te leven met de illegalen die door Kerkhoffs bij het restaurant zijn geparkeerd. Berten lijdt onder de breuk met Machteld en maakt het tienermeisje Jissy wegwijs in de moestuin.

9. 9. Eerste Oogst

Berten is trots wanneer hij Rik van zijn eerste oogst kan laten proeven. Dan verschijnt een pisnijdige Kerkhoffs met zijn handlangers. Zijn vriendin Elena en haar zoontje Stephan zijn verdwenen. De amigo's hebben geen flauw idee waar de twee uithangen.

10. 10. Kok aan Huis

Kerkhoffs eist dat Rik, Elena en Stephan naar hem terugbrengt in ruil voor het leven van de ontvoerde Tessa. Maar Rik heeft Elena en haar zoon op een boot naar Engeland gezet en kan Kerkhoffs onmogelijk geven wat hij wil.

• 20887 berichten

Leuk gegeven maar ik kreeg niet de zelfde waardering zoals in België en op IMDB.

avatar van SillyBilly23

SillyBilly23

1 van de beste tragikomische series die ik de afgelopen jaren heb gezien. Verdient meer lof.

avatar van Grin

Grin

• 2048 stemmen

Stevige aanrader, wat mij betreft. Leuk verhaal met aanhankelijke personages.

avatar van Shaky

Shaky

Prima serie die het toch niet op de laatste plaats moet hebben van de chemie van de cast. Hier en daar voelt het een beetje soapy aan, maar dat is geen ramp. Het klopt als geheel en de verhaallijnen zijn interessant genoeg om de aandacht er goed bij te houden. Delnaet, die de hoofdrol vertolkt, doet het uitstekend en komt bijzonder geloofwaardig over. Ik heb me goed geamuseerd met deze serie.

avatar van Multivitamine_mm

Multivitamine_mm

Geweldige serie, prachtige mix van de genres drama en komedie.

avatar van Toontje G

Toontje G

Zoals vele Belgische series weer een knappe prestatie.

avatar van Kronos

Kronos

Gisteren de eerste aflevering gezien en inderdaad de moeite. Wordt momenteel uitgezonden op VTM 4.

avatar van Kronos

Kronos

Goede serie. Misschien wel jammer dat er naar het einde toe steeds meer wordt gekozen voor drama en actie. Al zie ik nu wel dat er als genre drama bij staat, in het begin had vooral humor de overhand. Naarmate de serie vordert voelt een en ander dan te zwaar op de hand.