ad
  • 8.089.416 stemmen

The Leftovers - Seizoen 3 (2017)

Show titel: The Leftovers

Seizoenen: 3 seizoenen

Afleveringen: 8

Datum van release: zondag 16 april 2017

• Ziggo Bekijk seizoen 3 via Ziggo

The Leftovers

Afleveringen Seizoen 3 (2017)

1. 1. The Book of Kevin

Drie jaar zijn er voorbijgegaan nadat de Miracle in Texas is ingenomen door Guilty Remnant. Kevin Garvey is teruggekeerd naar zijn baan als hoofd van de politie. Hoewel het lijkt alsof hij is hersteld van de ongelooflijke gebeurtenissen rondom zijn "opstanding," denken vele dat er een nieuwe een apocalyptische catastrofe aankomt in de twee weken naar de aanloop van het zevende jubileum van het 'Plotselinge Vertrek.'

2. 2. Don't Be Ridiculous

In haar officiële betrekking als Fraude-inspecteur voor het Departement van 'Plotselinge Vertrek' reist Nora naar St. Louis om een mogelijke oplichterij van familieleden van de Departed te onderzoeken. Er is voor haar een kans dat ze haar geliefden weer ziet.

3. 3. Crazy Whitefella Thinking

Met het aftellen naar de dag van het jubileum van 'Het Vertrek' en met de aanmoediging van een visie die tussen goddelijke profetie zit of volslagen krankzinnigheid, dwaalt Kevin Garvey Sr. rond in het Australische binnenland om de wereld te behoeden van een Apocalyps.

4. 4. G'Day Melbourne

Kevin en Nora reizen naar Australië. Waar Nora haar zoektocht voortzet naar de meesterbreinen van uitgebreide zwendel. En Kevin een glimp van een onverwacht gezicht uit het verleden ziet die hem dwingt om een traumatische gebeuren van drie jaar gelden onder ogen te zien.

5. 5. It's a Matt, Matt, Matt, Matt World

Matt Jamison is er heilig van overtuigd dat het Kevins lot is dat hij aanwezig is in Miracle voor het zevende jubileum van het 'Plotselinge Vertrek.' Daarom reist hij impulsief af naar Australië om te proberen Kevin mee naar huis te krijgen. Jammer genoeg staat god in de weg.

6. 6. Certified

Laurie Garvey, een voormalige therapeut, moet met zichzelf in het reine komen als ze naar Australië gaat en daar Nora en Kevin helpt als hun paden elkaar kruisen.

7. 7. The Most Powerful Man in the World (and His Identical Twin Brother)

Op een missie van genade neemt Kevin een alternatieve identiteit aan.

8. 8. The Book of Nora

Niets wordt beantwoord. Alles is beantwoord. En dan eindigt het.

avatar van L'enfantTerrible_mm

L'enfantTerrible_mm

Het derde seizoen is in mijn ogen het beste seizoen van deze serie en één van de betere seizoenen in de TV-geschiedenis. Hoe absurder het werd, hoe beter. En dan te bedenken dat ik het eerste seizoen maar middelmatig vond door net die reden. De soundtrack was perfect en dan heb ik niet enkel over dat wat Max Richter heeft gecomponeerd. Ik krijg 'Take On Me' van a-ha maar niet uit mijn hoofd sinds ik dit hoorde in de vierde aflevering van dit seizoen. De beste aflevering van dit seizoen blijft voor mij 'The Most Powerful Man in the World (and His Identical Twin Brother)' (waarom doet die titel me denken aan David Bowie?). Ik deel trouwens dezelfde mening dat Carrie Coon haar Emmy-award mag gaan ophalen. Ik weet nog altijd niet hoe dat ze het voor elkaar heeft gekregen om me aan het scherm te kluisteren door een verhaal te vertellen over een fucking bal.

avatar van Esteban

Esteban

Gisteren (eindelijk) het eerste kwartier van het derde seizoen gezien. Moest helaas stoppen met kijken. Maar wát ik toen zag verraste mij zowel positief als negatief. Dat de witte gewaden, die we nu toch al twee seizoenen lang volgen hopend naar antwoorden, zomaar meteen even (letterlijk) weg gebombardeerd werden uit het verhaal ... Frusterend! Zoveel vragen zonder antwoord? Maar het toont ook dat The Leftovers ballen heeft. Zeer benieuwd naar de rest. De vorige twee seizoenen waren grootse kwalitatieve cinema op het kleine scherm en behoren tot het beste dat ik ooit gezien heb op televisioneel gebied.