Mijn Series +

Kojak - Seizoen 1 (1973-1974)

Misdaad / Drama

ontwikkeld door Abby Mann
met Telly Savalas, Dan Frazer en Kevin Dobson

In het 13e politiedistrict van New York is inspecteur Theo Kojak aangesteld als het hoofd van de rechercheafdeling Manhattan South. Deze kale, goedgeklede man is een aparte verschijning. Niet in de laatste plaats om de lolly's die hij constant in zijn mond heeft. Kojak is onomkoopbaar en hij zorgt altijd voor resultaten. Dat hij daarbij wel eens een eigen draai aan de regels geeft, wordt hem dan ook vergeven.

1. Siege of Terror
  19. Down a Long and Lonely River
  20. Mojo
  21. Therapy in Dynamite
  22. The Only Way Out
Wie kent hem niet, tijdens deze serie werd Telly Savalas een ware wereldster. Inspecteur Theo Kojak met de lolly.

jakkepoes
Niet genoeg van gezien om te kunnen beoordelen. Zal hem eens opzoeken op mijn kanalen.

Hier mocht ik ook altijd graag naar kijken, al was dat denk ik vanaf seizoen 3 of 4. Echt een toffe serie.

Hendrick99
Ik hoor hem nog schreeuwen naar zijn assistent: "Saperstein!"