Mijn Series +

Noorwegen
Komedie / Drama

ontwikkeld door Øystein Karlsen en Kristopher Schau
met Atle Antonsen, Tuva Novotny en Anders Baasmo Christiansen

Dag is een therapeut gespecialiseerd in huwelijksadvies maar vindt vooral dat mensen in eenzaamheid zouden moeten leven. Hij haat het om tijd door te brengen met mensen, al maakt hij een uitzondering voor zijn beste vriend Benedikt. Wanneer Dag door zijn zus Marianne aan Eva gekoppeld wordt, zal hij echter wel met mensen moeten leren omgaan.

1. Incontinent Mammoth
  2. Do You Want Me to Plug It in?
  3. Buried Relationship
  8. Kilt, Infidelity and JFK
  9. Self Therapy
  10. He Is Back
avatar van Robbie.T.
Na het geweldige derde seizoen was ik erg benieuwd naar het slot seizoen van Dag. Helaas is dit een enigszins teleurstellend seizoen. Er valt maar weinig echt te lachen en de afleveringen focussen zich meer op de perikelen rondom de relaties die er spelen tussen de personages. Het gaat echter niet diep genoeg om een echt sterk drama effect te creëren.

Jammer, een te zwak einde van een geweldige serie.

Geweldige serie die inderdaad een merkwaardig verloop heeft. Van af en toe tranen van het lachen verschuift het naar enige tranen van ontroering. Zou wel willen weten hoe dit schrijfproces is gegaan. Ik ben bang dat ik inmiddels errug veel scandinavische series ken, mede dankzij Netflix, maar deze staat wel in de top 5. Ik heb ook een crush voor Tuva Novotny gekregen.