Mijn Series +

Agent Carter - Seizoen 2 (2016)

Alternatieve titel: Marvel's Agent Carter

Actie / Sciencefiction

ontwikkeld door Stephen McFeely en Christopher Markus
met Hayley Atwell, James D'Arcy en Chad Michael Murray

Het is 1946, en de vrede heeft Peggy Carter een behoorlijke dreun uitgedeeld als ze zich tussen mannen die terugkeren van oorlogsgevechten in het buitenland bevindt. Werkend voor het geheime SSR (Strategic Scientific Reserve) moet Peggy haar administratieve werk doen alsook geheime missies voor Howard Stark volbrengen terwijl ze probeert haar leven als alleenstaande vrouw in Amerika staande te houden vlak na het verlies van grote liefde (Steve Rogers).

1. The Lady in the Lake
  8. The Edge of Mystery
  9. A Little Song and Dance
  10. Hollywood Ending
avatar van joolstein
Zit 5 januari 2016 weer voor de buis om de avonturen te volgne van Miss Carter(Hayley Atwell)!!!!!

avatar van Metalfist
Het is weer mid-season break bij Agents of S.H.I.E.L.D. en zoals vorig jaar wordt van die ruimte gebruik gemaakt om Agent Carter weer te laten opdraven op het kleine scherm. Ik vond het vorige seizoen nog wel vrij amusant dankzij een uitstekende cast (sowieso wel tof dat Hayley Atwell de rol van de Captain America films terug op haar nam) en ik moet zeggen dat ik hier best wel naar benieuwd naar was geraakt.

Bij het eerste seizoen had ik wat mijn twijfels over het beperkte aantal afleveringen en ik was dan ook verheugd dat dit tweede seizoen 2 extra episodes ging tellen. Uiteindelijk blijkt dat een jammerlijke zet te zijn omdat de vaart er niet altijd even goed inzit. De verandering van New York naar Los Angeles is een aangename zet, maar de verhaallijn rond zero matter komt er niet altijd even goed uit. Ik vond Agent Carter de moeite vanwege dat jaren '40 sfeertje en hier komt er wel een hoop mystieke mumbo jumbo aan te pas. Misschien een voorbereiding naar Doctor Strange die er binnenkort zit aan te komen? Soit, wel bewonderenswaardig dat Stephen McFeely en Christopher Markus het aandurven om een nieuwe richting uit te gaan. Dat musical begin uit de 9e episode (A Little Song and Dance) lijkt nergens op te slaan, maar is wel erg aanstekelijk.

De serie dient voornamelijk om Agent Carter wat verder uit te diepen en dan blijkt in dit tweede seizoen toch ook alweer hoe een goede keuze Hayley Atwell is geweest. Ze blijft die leuke balans vinden gedurende heel het seizoen en gelukkig keren James D'Arcy (Jarvis) en Enver Gjokaj (Sousa) ook weer terug. Sowieso krijgen ze allebei wat meer uitdieping in dit seizoen en dat blijkt een goede zet te zijn. Af en toe ook nog eens een klein bijrolletje voor Dominic Cooper als Stark, ook altijd een meerwaarde. Seizoen 2 kent natuurlijk een aantal nieuwkomers (Wynn Everett als Whitney Frost, een knipoog naar Hedy Lamarr, en Kurtwood Smith als Vernon Masters) die algemeen gezien ook wel een goede toevoeging zijn. Vond enkel Ken Marino als de Italiaanse Joseph Manfredi niet altijd even geslaagd. Kwam af en toe nogal 'fake' Italiaans over.

Halverwege het seizoen had ik het gevoel dat dit zijn voorganger wel eens ruimschoots kon gaan overtreffen, maar halverwege zakt het allemaal toch een tikkeltje in. Het einde is nogal voorspelbaar (al is de cliffhanger met de dood van Thompson nog wel interessant te noemen) maar het blijft een vermakelijke reeks. Benieuwd of er nog een derde reeks komt.