• 8.900.909 stemmen

Scott Pilgrim Takes Off - Seizoen 1 (2023)

Show titel: Scott Pilgrim Takes Off

Afleveringen: 8

Speelduur: 3 uur en 40 minuten

Ontwikkeld door: Adam Siegel, BenDavid Grabinski, Bryan Lee O'Malley, Edgar Wright, Eunyoung Choi, Jared LeBoff, Marc Platt, Michael Bacall en Nira Park

Met: Michael Cera (stemrol), Mary Elizabeth Winstead (stemrol) en Satya Bhabha (stemrol)

Oorsprong: Verenigde Staten / Japan / Canada

Datum van release: vrijdag 17 november 2023

Eerst uitgezonden op: Netflix (Nederland)

• Netflix Bekijk seizoen 1 via Netflix
  • Google Play Niet beschikbaar op Ziggo

Plot Scott Pilgrim Takes Off

De 23-jarige Scott Pilgrim speelt in de band Sex Bob-Omb met zijn vrienden Stephen Stills en Kim Pine. Hoewel hij een muzikant is zonder motivatie, is Scott vastbesloten om een wedstrijd te winnen die hem een platencontract kan opleveren. Zijn doel wordt bemoeilijkt wanneer hij het meisje van zijn dromen ontmoet: Ramona Flowers. Nadat ze elkaar leren kennen, ontdekt Scott dat ze zeven kwaadaardige exen heeft die hij moet verslaan om met haar uit te kunnen gaan.

Afleveringen Seizoen 1 (2023)

1. 1. Scott Pilgrim's Precious Little Life

17 november 2023 (29 minuten)

De luie Scott Pilgrim leidt een aangenaam en simpel bestaan. Tot de vonken overvliegen en er totale chaos ontstaat als hij het regenboogharige meisje van zijn dromen ontmoet.

2. 2. A League of Their Own

17 november 2023 (27 minuten)

Een bont gezelschap bekende gezichten komt samen onder bijzondere omstandigheden. Op een andere en geheime plek komt het Verbond van Kwade Exen bij elkaar.

3. 3. Ramona Rents a Video

17 november 2023 (27 minuten)

Ramona volgt een ingeving uit haar dromen en neemt een ontvankelijke Julie in vertrouwen. In een videotheek leidt een gespannen ontmoeting met Roxie tot grote gevoelens.

4. 4. Whatever

17 november 2023 (27 minuten)

Ramona gaat naar de filmset om Lucas te zien, haar filmster-ex. Zijn rol in een grote Canadese speelfilm trekt de aandacht van de media én de paparazzi.

5. 5. Lights. Camera. Sparks?!

17 november 2023 (26 minuten)

In een documentaire over de productie in Toronto gaat het er achter de schermen heftig en heet aan toe. Ramona neemt een gevaarlijke, maar veeleisende opdracht aan.

6. 6. WHODIDIT

17 november 2023 (28 minuten)

Een nieuwsgierige Ramona belt bij Julie aan en heeft extra vragen. Een onverwachte bezoeker vraagt Gideon om vergeving. Knives probeert nieuwe talenten uit.

7. 7. 2 Scott 2 Pilgrim

17 november 2023 (28 minuten)

Onafgedane zaken, bizarre onthullingen en een mix van minnaars, vrienden en exen. Kan niet fout gaan, toch?

8. 8. The World vs Scott Pilgrim

17 november 2023 (28 minuten)

Scott, Ramona en hun vrienden staan voor de zwaarste beproeving tot nu toe in een allesverpletterende, epische strijd, die alles kan veranderen.

avatar van stephan73

stephan73

Hier kijk ik heel erg naar uit. De trailer ziet er exact uit als de strip, wat een enorme plus is.

avatar van The Oceanic Six

The Oceanic Six

Grappig, een serie van Scott Pilgrim. De film was destijds vrij vermakelijk.

avatar van Esteban

Esteban

Bijzonder blij met de komst van de geanimeerde versie, vooral omdat het er effectief uitziet als de comic. Dit is de adaptatie waar ik op al lang op hoopte. De live-action had namelijk één lastig minpunt: Michael Cera in de hoofdrol. Wat mij betreft een jammere miscast als Scott Pilgrim, hij had een totaal andere vibe dan de stripfiguur. Dat klopte gevoelsmatig gewoon niet. Hier is het enkel de stem, waar ik niets op tegen heb. Benieuwd.

avatar van Esteban

Esteban

Oei, dan toch geen trouwe adaptatie van de comic, maar een soort van alternatieve versie met afwijkende verhaallijn en een zeker "what if" gehalte. Dat had ik niet zien aankomen. Alle slice of life elementen lijken plaats gemaakt te hebben voor een who-done-it plot met Ramona in de hoofdrol. Vreemd dat dit niet op voorhand duidelijk gemaakt werd, de ondertitel "Takes Off" werd eerder gezien als "schiet uit de startblokken", niet als (lichte overdrijving) "verlaat zijn eigen verhaal."

avatar van kleintje 2

kleintje 2

"Hoewel 'Scott Pilgrim Takes Off' zichzelf wat creatieve vrijheden veroorlooft met betrekking tot de narratieve richting en focus, symboliseert deze animatieserie een perfecte heropleving - of heruitvinding - van het bronmateriaal met een meer getrouwe filmische presentatie, een unieke en retro anime sfeer, evenals een verrassend leuk en actievol whodunnit verhaal dat een emotioneel thema herbergt onder de kleurrijke lay-out. De serie is dan ook een perfecte aanrader met een betoverende vibe."

Van mij een dikke 8,4/10 voor Scott Pilgrim Takes Off (2023). Een heerlijke retro vibe, goeie stemacteurs en een geinige animatiestijl en presentatie. Het verhaal is niet in elke aflevering even pakkend, maar het weet met een verrassende twist op het einde je aandacht weer even te pakken. Een verschrikkelijk leuke serie om in het weekend te bingewatchen.