• 11.708 nieuwsartikelen
  • 9.055.347 stemmen

De Droom van de Jeugd - Seizoen 1 (2023)

Alternatieve titel: Childhood Dreams

IMDb beoordeling: 7,7 (246)

Afleveringen: 9

Speelduur: 7 uur en 25 minuten

Ontwikkeld door: Marnie Blok en Bram Schouw

Met: Mark Rietman, Tamar van den Dop en Peter Paul Muller

Oorsprong: Nederland

Datum van release: woensdag 7 juni 2023

Eerst uitgezonden op: NPO 1 (Nederland)

• NPO Start Bekijk seizoen 1 via NPO Start
  • Google Play Niet beschikbaar op Ziggo

Plot De Droom van de Jeugd

Over een tijdsbestek van vele decennia worden de familieverhoudingen van de van oorsprong katholieke familie Wander blootgelegd. Een normaal gezin dat gebukt gaat onder een groot geheim, dat als vergif door meerdere generaties heen sijpelt. De familie wordt van de jaren zestig tot in het heden gevolgd, waarbij tevens verschillende historische gebeurtenissen en maatschappelijke bewegingen voorbijkomen. De verhouding tussen de vier kinderen komt op scherp te staan als iedere generatie hun vrijheid en identiteit moet bevechten.

Afleveringen Seizoen 1 (2023)

1. 1. 1968

7 juni 2023 (45 minuten)

1968. De wereld staat in brand en roept om vrijheid. Het gezag moet buigen en alles moet anders. Datzelfde geldt voor de familie Wander, een gezin dat in de greep van een geheim leeft. Terwijl de oudste dochter Carla een abortus wil, wordt haar broer Max overvallen door gevoelens voor een man tijdens de studentenopstanden in Parijs. In het ouderlijk huis in Eindhoven probeert Suus (16) zich staande te houden, terwijl hun ouders opgesloten lijken te zitten in een bevroren relatie. De benjamin, Frans (6), lijkt de familie nog enigszins bij elkaar te houden.

2. 2. 1972

14 juni 2023 (55 minuten)

1972. In het hoofd van moeder Rosalie blijkt al twee jaar een tumor te zitten, waar ze niemand ooit iets over heeft verteld. Het kan elk moment afgelopen zijn en dat zet alle verhoudingen binnen de familie op scherp. Na de initiële schok komen langzaam de onuitgesproken verwijten en lang bewaarde geheimen aan de oppervlakte. Zal het de familie lukken zich nog vóór Rosalies dood met elkaar te verzoenen?

3. 3. 1978

21 juni 2023 (44 minuten)

4. 4. 1985

28 juni 2023 (54 minuten)

5. 5. 1989

5 juli 2023 (47 minuten)

6. 6. 1994

12 juli 2023 (51 minuten)

7. 7. 2001

19 juli 2023 (47 minuten)

8. 8. 2005

26 juli 2023 (48 minuten)

9. 9. 2006

2 augustus 2023 (54 minuten)

avatar van eldorado

eldorado

Onderhoudende dramaserie. Naarmate de personages ouder worden , worden deze door andere acteurs gespeeld. Dit wordt niet overal helemaal geloofwaardig opgepakt Had meer ingezeten.

avatar van RazendeRoeland

RazendeRoeland

Deze serie heeft me positief verrast. Een mooie vertelling over meerdere generaties uit 1 familie. Het tijdsbeeld van elke aflevering wordt prachtig verbeeld en komt mij heel herkenbaar voor. Mede omdat ik vrijwel elk jaar dat per aflevering wordt behandeld zelf bewust heb meegemaakt. De serie vondt ik dusdanig pakkend dat ik deze in 3 avonden heb bekeken. Een prima cast en pakkend verhaal. Zeker 4 sterren waard.

avatar van Joy4ever

Joy4ever

De serie niet afgekeken. Ik kwam tot begin aflevering vijf. Ik snap dat je steeds nieuwe acteurs nodig hebt maar het was op een gegeven moment niet meer bij te houden wie nou wie was. Jammer.