• 8.670.597 stemmen

That '90s Show - Seizoen 1 (2023)

Show titel: That '90s Show

Afleveringen: 10

Speelduur: 3 uur en 53 minuten

Ontwikkeld door: Bonnie Turner, Terry Turner, Gregg Mettler en Lindsay Turner

Met: Debra Jo Rupp, Kurtwood Smith en Callie Haverda

Datum van release: donderdag 19 januari 2023

Eerst uitgezonden op: Netflix (Nederland)

• Netflix Bekijk seizoen 1 via Netflix
  • Google Play Niet beschikbaar op Ziggo

Plot That '90s Show

1995, Wisconsin. Leia Forman, de dochter van Eric en Donna, besluit de zomer bij haar grootouders Kitty en Red, Erics ouders, door te brengen. Aldaar bouwt ze een erg goede band op met een nieuwe generatie van 'Point Place'-tieners, die Kitty en Red als een nieuwe generatie kinderen in hun kelder verwelkomen. Dit alles gebeurt onder het toeziend oog van Kitty en de strenge blik van Red.

Afleveringen Seizoen 1 (2023)

1. 1. That 90's Pilot

19 januari 2023 (30 minuten)

Donna en Eric brengen de Fourth of July door in het huis van zijn ouders in Point Place, waar hun dochter Leia indruk maakt op de andere tieners in de stad.

2. 2. Free Leia

19 januari 2023 (24 minuten)

Leia wil graag indruk maken op haar vrienden en gaat op zoek naar de perfecte film voor de filmavond. Kitty en Red leren hun nieuwe buurvrouw Sherri kennen.

3. 3. Lip Smackers

19 januari 2023 (24 minuten)

Wanneer Sherri haar date afkraakt, grijpt Kitty in om haar te helpen het uit te maken. Leia, die nog nooit gezoend heeft, besluit dat het tijd is om te zoenen.

4. 4. Rave

19 januari 2023 (22 minuten)

Jay en Leia zijn verliefd op elkaar, maar wie zal de eerste stap zetten? Ondertussen mislukken Ozzie's plannen om met de bende naar een rave in Milwaukee te gaan.

5. 5. Step By Step

19 januari 2023 (22 minuten)

Ozzie's pogingen om Kitty's nieuwe computer in te stellen brengen Leia in een lastig parket. Een advertentie voor een gratis jacuzzi drijft Nate en Jay in 'hot' water.

6. 6. The Birthday Girl

19 januari 2023 (22 minuten)

Leia gaat door met haar 15e verjaardagsfeest, geïnspireerd door 'Beverly Hills, 90210'. Red raakt verzeild in een strijd om voor Leia het perfecte cadeau te vinden.

7. 7. Boyfriend Day One

19 januari 2023 (22 minuten)

Om Red te bewijzen dat hij verantwoordelijk kan zijn, accepteert Jay een boodschap die niet helemaal volgens plan verloopt. Nikki's mentor maakt Nate jaloers.

8. 8. Summer Storm

19 januari 2023 (21 minuten)

Kitty krijgt op een regenachtige dag de kans om op te ruimen, maar er onstaat paniek als ze de speciale voorraad van de kinderen opruimt. Leia vraagt Nikki om relatieadvies.

9. 9. Dirty Double Booker

19 januari 2023 (22 minuten)

De klok tikt door tijdens haar zomer in Point Place en Leia voelt zich verscheurd over met wie ze haar tijd moet doorbrengen. Kitty overweegt een nieuwe baan te nemen.

10. 10. Kids in America

19 januari 2023 (24 minuten)

Sherri rekent af met haar huisbaas en Leia's laatste dag in de stad wordt bemoeilijkt doordat Jay zijn twijfels uit over een langeafstandsrelatie.

avatar van _Se7en_

_Se7en_

• 1990 berichten

Zo jammer dit. Zo lang naar uitgekeken en met samenwerking van de oude cast had dit toch goed moeten komen? Niet dus. Ieder personage is zo overdreven, het zijn allemaal typetjes. Ook de oude garde. De lachband wordt ingezet na iedere zin, maar er valt weinig te lachen. Wat een teleurstelling. Toch 2* omdat het leuk was om de oude cast terug te zien en ik heb toch 2x gelachen.

avatar van Crazyboy

Crazyboy

Ik vond hem wél goed. De trailer viel enorm tegen en na het zien van aardig wat andere reboots van sitcoms lagen mijn verwachtingen juist niet heel hoog bij deze serie. Maar dat bleek dus onterecht.

Aflevering 1 is een beetje opstarten en voorstellen, maar als je open staat voor nieuwe personages sluit het daarna wat mij betreft prima aan op de originele serie. Oude personages zijn ook volop aanwezig en voelen als vanouds, de nieuwe cast vind ik ook leuk (al zijn sommige gedragstrekjes wel iets teveel een kopie uit het originele groepje). Ik heb ook genoeg gelachen en vond dat ze de stijl en humor van de originele serie goed hebben doorgezet, ik geloof dat de schrijvers ook dezelfde zijn.

Van mij dus gewoon een nette 3.5*

avatar van Esteban

Esteban

Voorlopig niet teleurgesteld, waar ik nochtans wel voor vreesde. Misschien zelfs aangenaam verrast. Uiteraard is het met de tiener-cast, toch ook wel wat jonger dan in de 70s-versie, nog wat zoeken en wennen. Maar het zit over 't algemeen wel snor. Kitty en Red stelen de show, een fijn weerzien met deze personages. Vooral de dochter van Eric en Donna weet te bekoren, daar zit wel wat in. En de kruising tussen Kelso en Jackie werkt ook wel. Dat het in zekere zin typetjes zijn stoort mij niet, dat was in de originele show niet anders.

Wel ben ik niet overtuigd van ieders komisch talent. Het liefje (naam kwijt) van de "domme" figuur doet het minder voor mij, evenals Ozzie. Die laatste voelt gewoon erg 'vandaag' en totaal niet 90s. Beetje Disney-Channel-achtig. Maar goed, ze moeten op die leeftijd natuurlijk ook wel de kans krijgen om te groeien.

Al een paar keer oprecht moeten lachen, meer dan zowat alle andere revivals (denk Fuller House) samen. Geen klagen dus. Merkbaar van dezelfde makers.

avatar van Timk

Timk

_Se7en_ schreef:

Hier sluit ik me volledig bij aan, fan van de '70s Show, maar dit is te overdreven, en te gemaakt. Hier ook een 2**

avatar van Bxian32

Bxian32

De eerste minuten schreeuwen al teleurstelling. En wat al wordt gezegd, die lachband. Zo ontzettend storend. En hoe moet dit dan de nineties voorstellen? Ik zie echt niets uit de nineties en was er toch echt zelf bij...... Snel vergeten dit.