Mijn Series +

Wayward Pines - Seizoen 2 (2016)

Drama / Mystery

ontwikkeld door Chad Hodge
met Matt Dillon, Carla Gugino en Melissa Leo

Een geheim agent gaat naar Wayward Pines, Idaho, om twee federale agenten die het laatst gezien zijn in het dorp te zoeken. Hij komt snel tot de conclusie dat hij waarschijnlijk nooit levend uit Wayward Pines gaat geraken.

1. Enemy Lines
  8. Pass Judgment
  9. Walcott Prep
  10. Bedtime Story
avatar van Teunnis
Het is ze zowaar gelukt om de dalende lijn van het eerste seizoen door te zetten. De clichés, de hilarisch slechte dialogen en uit de lucht gegrepen plottwists vliegen je om de oren. Ik ging af en toe helemaal stuk. Ik begin dan ook een beetje het idee te krijgen dat dit bedoeld is als parodie. Ik haak hier af.

avatar van renzoroy
Dat zijn M. Night Shyamalan zijn "kwaliteiten" haha, vooral die uit de lucht gegrepen plot twists.
Al moet ik zeggen dat The Visit wel mee viel.

Kiriyama
Wauw! Wat een afgang. Sinds Dexter Seizoen 8 niet meer zo'n kutfinale gezien. Kan me niet voorstellen dat hier nog een derde seizoen van komt.

avatar van Teunnis
Ik ben stiekem toch verder gaan kijken, maar man, man, man... Ik denk niet dat ik ooit een slechtere serie ga kijken. Wel knap dat ik om onduidelijke redenen ben blijven kijken. Dan doen ze blijkbaar toch iets goed.

avatar van Donkerwoud
Oh crap, ik moet 'm nog. Ben toch wel benieuwd hoe ze het zo historisch slecht kunnen afronden.

avatar van Donkerwoud
Ik kijk nu dit seizoen. Het is cheesy. Het is lachwekkend slecht. Maar stiekem geniet ik er (nog?) wel van. Overigens hangt het derde seizoen hiervan nog steeds in de lucht.

avatar van Donkerwoud
Wat meer vormvast dan het eerste seizoen; nu is het duidelijk een cheesy SF-dystopie over een afgesloten gemeenschap met een mogelijke catastrofe op de achtergrond. Het werpt best interessante ideeën op over de relatie tussen mensen/abbies en het totalitaire regime in Wayward Pines, maar helaas blijkt het plot zelf een chaotisch rotzooitje zonder duidelijke focus. Hoofdrollen uit het vorige seizoen worden bijrollen, terwijl piepkleine bijrollen opeens heel belangrijk worden. Zelfs in de laatste afleveringen worden er nog karakters geïntroduceerd!? De imposante kaaklijn van Matt Dillon is inmiddels verruild voor de iets minder expressieve kinnebak van Jason Patric. Toby Jones en Hope Davis krijgen weer de ruimte om hun (semi-) schurkenrollen op te pakken. Eeuwig B-acteur Djimon Housou kijkt bedenkelijk en roept nerveuze dingen. Misschien zijn de Abbies het meest charismatisch van alle acteurs, zeker omdat ze in dit seizoen best sympathiek blijken. Al had juist die invalshoek best wat chiquer gekund, want nu raakt het ondergesneeuwd onder allerlei soaperige verwikkelingen over overspel en verraad.