• 8.985.245 stemmen

White House Plumbers (2023)

Drama / Historisch | Miniserie

Show titel: White House Plumbers

Genre: Drama / Historisch

Ontwikkeld door: Alex Gregory en Peter Huyck

Met: Woody Harrelson, Justin Theroux en Lena Headey

Datum van release: maandag 1 mei 2023

Eerst uitgezonden op: HBO Max (Verenigde Staten)

• HBO Max Bekijk miniserie via HBO Max

Plot White House Plumbers

Vertelt het waargebeurde verhaal over hoe Nixons eigen politieke saboteurs en Watergate-meesterbreinen, E. Howard Hunt en G. Gordon Liddy, per ongeluk het presidentschap omverwierpen dat ze probeerden te beschermen. In 1971 werd Egil "Bud" Krogh door John Ehrlichman, zijn mentor en belangrijkste vertrouweling van president Richard Nixon, ontboden voor een vergadering achter gesloten deuren in een afgelegen kantoor in het Witte Huis. Krogh dacht dat hij een vergadering binnenliep om het drugsbestrijdingsprogramma te bespreken dat tijdens zijn meest recente reis naar Zuid-Vietnam was gelanceerd. In plaats daarvan kreeg hij een dossier en de verantwoordelijkheid voor de SIU, Special Investigations Unit, die later berucht zou worden als 'The Plumbers'. De eenheid zou de lekken van uiterst geheime overheidsdocumenten, met name de Pentagon Papers, aan de pers onderzoeken. De president beschouwde deze taak als cruciaal voor de nationale veiligheid. Nixon zei dat hij wilde dat de eenheid zou worden geleid door een 'echte klootzak'. In plaats daarvan kreeg hij de leergierige, ijverige en trouweloze Bud Krogh.

1. 1. The Beverly Hills Burglary

1 mei 2023 (55 minuten)

Een jaar voor de beruchte Watergate-inbraak krijgen E. Howard Hunt en G. Gordon Liddy de opdracht om het lek in de Pentagon Papers te onderzoeken en een team van Cubanen – allemaal veteranen van de invasie in de Varkensbaai – samen te brengen om te infiltreren in het kantoor van klokkenluider Daniel Ellsberg. Ondertussen leren Hunt en zijn vrouw Dorothy de Liddy's kennen.

2. 2. Please Destroy This, Huh?

8 mei 2023 (1 uur)

Wanneer een uitgelekte memo van Dita Beard procureur-generaal John Mitchell juridisch in gevaar brengt, krijgen Liddy en Hunt een kans op verlossing.

3. 3. Don't Drink the Whiskey at the Watergate

15 mei 2023 (1 uur)

Hunt, Liddy en de Cubanen breken in in het DNC-kantoor aan de Watergate.

4. 4. The Writer's Wife

22 mei 2023 (1 uur)

Nu Hunt en Liddy aan het wankelen zijn door de Watergate-arrestaties, moet Dorothy de controle overnemen om haar familie en de Liddys te beschermen.

5. 5. True Believers

29 mei 2023 (1 uur)

Liddy waarschuwt John Dean dat Hunt kan breken. Later dringt Kevan er bij haar vader op aan om openheid te geven in zijn getuigenis in de Senaat, maar het kan te laat zijn.

Dorothy Hunt

Bernard 'Macho' Barker

avatar van thomzi50

thomzi50

• 1967 berichten

Vreemde serie, die de werkelijkheid combineert met enkele (halve?) verzinsels, en drama probeert te vermengen met komedie. Dat gebeurt allemaal wel vaker, maar hier vind ik zeker het laatste niet helemaal goed werken: de vele flauwiteiten zorgen ervoor dat ik niet ga meeleven, en houden me weg bij het serieuzere drama dat er ook in verstopt zit. Daarbij helpt het ook niet dat deze geschiedenis al grotendeels bekend is, waardoor de serie ook niet echt iets lichts vertelt. En vrijwel alle acteurs erin heb ik ook weleens scherper zien spelen. Gek genoeg wachtte ik door het bovenstaande lang met de serie voltooien, waardoor de laatste aflevering voelde als een moetje - en die vond ik vervolgens misschien wel het beste van alle episodes. Het bevestigde: er zit best veel potentie in deze serie, maar het komt er niet uit.